Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Rimvydas ŠimaitisŠaltinis: Etaplius.lt
Iki gegužės 26 dienos Gelgaudiškio dvare, Šakių rajone, veiks po ilgos pertraukos į aktyvų kūrybinį gyvenimą sugrįžusios savito braižo menininkės Audronės Dambrauskienės keramikos paroda „Akmens veidai“. Ekspoziciją parengė Kauno galerija „Aukso pjūvis“.
Dvare eksponuojamų darbų autorė, anot menotyrininkės Rūtos Marijos Purvinaitės, įdomi tuo, kad jos kuriami objektai nukelia žiūrovą į senųjų civilizacijų nuorodas, daugiasluoksnius žemės raidos ženklus. Šios parodos užuominos gimė menininkei besilankant Graikijoje, susipažinus su antikos meno savitumu.
Supančioje gamtinėje aplinkoje - uolose, kalvų šlaituose, žemės įdubose dailininkė įžvelgia buvimą žmogaus - stabo ar mistinės būtybės. Teigdama, kad per žmogaus veidą lengviau išreikšti mintį, A. Dambrauskienė kuria apibendrintas, dažniausiai neaukšto reljefo skulptūrines formas. Kūriniai pasižymi masyvumu, griežtomis, santūriomis formomis, detalėse atsiskleidžiantis išorinis dekoratyvumas persipina su realistiniais sprendimais. Dailininkė tikisi šiuos sumanymus realizuoti kituose masteliuose, iš patvaresnių medžiagų eksterjeruose kurti monumentalius kūrinius, pristabdančius laiko tėkmę.
„Užkoduotus prasmės ženklus padeda įžvelgti natūralių žemės spalvų pasirinkimas, kūriniuose vyrauja rusvų, žalsvų, pilkšvų tonų koloritas. Objektų paviršiuose įžvelgiame dantiraščio užuominas, senųjų civilizacijų naudotus ornamentų fragmentus, asmeninėse menininkės kelionėse užfiksuotų gamtinių struktūrų įvairovę. Visa tai susipina į daugiabalsį orkestrą, kurio bendras skambesys nukelia žiūrovą į nekasdienį pasaulį, paliekant erdvės kiekvieno fantazijai“, - pristatydama parodą „Akmens veidai“, pažymi menotyrininkė R. M. Purvinaitė.
J. Naujalio dailės mokykloje studijavusi skulptūrą, vėliau Lietuvos valstybinio dailės instituto Kauno fakultete - keramiką, menininkė išsinešė ne tik tvirtas amato žinias, bet ir suformuotą gebėjimą į aplinką žvelgti aukštesnės realybės žvilgsniu.
ELTA