Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Lapkričio 2 d. Mažeikių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybėje) pristatytas projekto „Mažeikių miesto Sedos gatvės ir Sedos–Vilties gatvių sankryžos rekonstravimas“ kelių saugumo auditas. Pateikta septyniolika rekomendacinio pobūdžio siūlymų dėl projektuojamos žiedinės sankryžos, automobilių stovėjimo ir sustojimo vietų, kelio ženklinimo, pėsčiųjų takų įrengimo.
Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite aktualiausias naujienas!
Dalyvavo Savivaldybės meras Antanas Tenys, mero pavaduotoja Irena Macijauskienė, Savivaldybės administracijos direktorius Bronius Kryžius, jo pavaduotojas Eimantas Salatka, Savivaldybės tarybos narys Alvydas Balčiūnas, Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa, Architektūros skyriaus vedėja Daiva Štakonaitė, Vietinio ūkio skyriaus vyriausioji specialistė Vaida Kosienė, Mažeikių Kazimiero Jagmino pradinės mokyklos direktorė Janina Gendvilienė, jos pavaduotoja Jolanta Bagdonienė, UAB „Urban line“ projektuotoja Aušrinė Griškevičiūtė-Gečienė.
Sedos gatvės ir Sedos–Vilties gatvių sankryžos pojektuojamos 2 eismo juostos, kurių plotis sieks 3 m, važiuojamosios dalies plotis – 6 m. Rekonstruojamos gatvės ruožo važiuojamoji dalis bus atskirta naujais betoniniais šaligatvio borteliais, iškilusiais 15 cm virš važiuojamosios dalies.
Auditą atlikusi ir pristačiusi Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto projekto vadovė Aja Tumavičė atkreipė dėmesį, kad projektuojamos žiedinės sankryžos forma neužtikrina saugaus eismo sankryžoje, todėl siūloma vidinį žiedą paslinkti į dešinę taip, kad transporto priemonių, važiuojančių Vilties gatve važiavimo trajektorija būtų iškreivinta. Taip pat šalia žiedinės sankryžos, vietose, kuriose dėl arti esančių sklypų neįmanoma įrengti pakankamo pločio šaligatvio, auditorė rekomendavo šaligatvio plotį numatyti bent jau ne mažesnį kaip 0,85 m. Toks šaligatvio plotis netenkintų pėsčiųjų poreikių, todėl buvo diskutuota ir pritarta siūlymui įrengti žiedą, kurio vidinis skersmuo bus 16 m vietoj suprojektuoto – 15 m. Visas žiedinės sankryžos skersmuo – 26 m, eismo juostos plotis – 5 m.
Žmonėms, turintiems regos negalią, saugų eismą galėtų garantuoti pasiūlymas įrengti vidinę vedimo sistemą iš vejos bordiūrų, kurie 3 cm būtų aukščiau virš šaligatvio dangos. Pasak A. Tumovičės, tokio aukščio iškilimą yra lengviau pajusti su aklojo lazdele.
Daug dėmesio skirta gatvės ruožui šalia Kazimiero Jagmino pradinės mokyklos (Sedos g. 12). Vietoje esamo netvarkingo dangos išplatėjimo numatyta įrengti lygiagrečias automobilių stovėjimo vietas prie gatvės važiuojamosios dalies ir automobilių trumpalaikio sustojimo vietas toliau nuo važiuojamosios kelio dalies.
Savivaldybės meras A. Tenys akcentavo, kad svarbiausia, jog mokiniai saugiai pasiektų mokyklą, o juos atvežę tėveliai be trikdžių ir greitai galėtų nuvažiuoti – nesusidarytų transporto spūstys.
Nuo Sedos gatvės pradžios iki sankryžos su Vyšnių gatve, kairėje pusėje yra numatyta įrengti 1,5 m pločio šaligatvį, o nuo sankryžos su Vyšnių gatve iki projektuojamos žiedinės sankryžos, kairėje pusėje projektuojami 1,2–1,5 m pločio, dešinėje – 2,5 ir 3 m pločio šaligatviai.
Šalia Vyšnių gatvės auditorė rekomendavo įrengti nežymėtą pėsčiųjų perėją, per kurią eidami pėstieji turėtų būti budrūs, kad galėtų saugiau pereiti gatvę. Be to, siekiant pagerinti matomumą tiek motorinių transporto priemonių, tiek pėsčiųjų, numatyta pastatyti sferinį veidrodį.
Teritorijoje aplink žiedinę sankryžą taip pat numatyta įrengti pėsčiųjų takus, kurie bus prijungti prie jau esamo šaligatvių tinklo. Taip pat numatyta įrengti kelio ženklus, gatvių, šaligatvių ir žiedinės sankryžos apšvietimą. Projektuojamose pėsčiųjų perėjose ties Sedos ir Vilties gatvių sankirta numatomas kryptinio apšvietimo įrengimas.
A.Tumavičės teigimu, prie numatyto leistino važiavimo greičio labai nesaugus yra kelio vingis iš Sedos gatvės į Geležinkelio gatvę. Patariama įrengti atitinkamus greitį ribojančius kelio ženklus.
Projektą „Mažeikių miesto Sedos gatvės ir Sedos–Vilties gatvių sankryžos rekonstravimas“ planuojama įgyvendinti jau ateinančiais metais.
Mažeikių rajono savivaldybės informacija