Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Nors dažnas lietuvis lėktuvu keliauja bent keletą kartų per metus, vasaros sezono metu kelionės lėktuvu ypač suaktyvėja, todėl teikiame patarimus, kaip elgtis ir ko galima tikėtis, jei numatytas skrydis buvo atšauktas arba kelionės tikslą pasiekėte gerokai vėliau, nei planavote.
Pirmas žingsnis – prašymas oro vežėjui
Jei kelionės planus sujaukė atšauktas arba ilgam (daugiau nei 3 valandoms) atidėtas skrydis, pirmiausia turėtumėte raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Pretenzijoje turėtumėte nurodyti savo kontaktinę informaciją, skrydžio numerį bei konkrečias įvykio aplinkybes – koks skrydis buvo atidėtas arba kiek laiko vėlavo lėktuvas, kiek laiko vėlavote atvykti į paskirties vietą ir pan. Svarbu suformuluoti aiškų reikalavimą, pavyzdžiui, kad reikalaujate jums priklausančios kompensacijos, nuostolių atlyginimo ir pan. Kartu su pretenzija pateikite aplinkybes pagrindžiančius įrodymus – bilietų kopijas, bilietų apmokėjimo dokumento kopijas, o jei patyrėte papildomų nuostolių, pateikite šiuos nuostolius pagrindžiančius dokumentus. Oro vežėjas raštišką atsakymą turėtų pateikti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo keleivio pretenzijos gavimo. Kyla papildomų klausimų rašant pretenziją? Nebūtina kreiptis į tarpininkus – nemokamą pagalbą bei konsultacijas teikia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba bei Lietuvos transporto saugos administracija.
Alternatyvos ir nemokama pagalba
Atšaukto arba ilgam (daugiau nei 3 valandoms) atidėto skrydžio atveju oro vežėjas jums privalo pasiūlyti vieną iš šių alternatyvų:
· per 7 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį/dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį/dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;
· pasiūlyti kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
· pasiūlyti kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
· pakeisti skrydį panašiomis sąlygoms kitu jums tinkamu laiku.
Jei skrydis atidėtas 2 ar daugiau valandų, jums taip pat gali priklausyti nemokama pagalba: maistas bei gaivieji gėrimai, 2 skambučiai arba galimybė išsiųsti 2 elektroninius laiškus, apgyvendinimas viešbutyje (kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau, nei buvo numatyta), transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.
Kokia kompensacija man priklauso?
Dažnai keleiviai klaidingai mano, kad jei oro vežėjas pasiūlė kitą skrydį arba nakvynę, kompensacija jam jau nebepriklauso. Skubame nuraminti, kad kompensacija keleiviui priklauso nepriklausomai nuo to, ar jam buvo pasiūlytas alternatyvus skrydis ir/ar viešbutis. Kai nustatoma, kad keleivis turi teisė į kompensaciją, ši skaičiuojama pagal skrydžio atstumą:
· iki 1500 km – 250 eurų;
· daugiau nei 1500 km ES viduje ir nuo 1500 iki 3500 km skrendant kitur – 400 eurų;
· didesnio atstumo atveju – 600 eurų.
Reikėtų nepamiršti, kad kelionės atstumas matuojamas pagal ortodrominio maršruto metodą, kuris kiek skiriasi nuo antžeminio transporto atstumo. Paskaičiuoti jums priklausančią kompensaciją nesunkiai galite Europos vartotojų centrų tinklo skrydžio skaičiuoklėje.
Kada kompensacija nepriklauso?
Kompensacija keleiviui nepriklauso, jei skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebuvo galima išvengti (oro sąlygos, pavojus saugumui ir pan.) ir aviakompanija gali tai įrodyti. Taip pat keleivis netenka teisės į kompensaciją, jeigu:
· apie atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;
· apie atšaukimą pranešta ne daugiau kaip prieš 2 savaites ir ne mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 4 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;
· apie atšaukimą pranešta mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 1 valandą anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 2 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.
Kaip elgtis, jeigu oro vežėjas atsisako mokėti kompensaciją?
Jeigu oro vežėjas į jūsų pateiktą pretenziją neatsako arba, jūsų nuomone, nepagrįstai atsisako tenkinti keliamus reikalavimus, jūs galite kreiptis į Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 261/2004 įgyvendinimą prižiūrinčią instituciją priklausomai nuo to, kurioje šalyje įvyko skrydžio nesklandumas. Kai atidėtas arba atšauktas skrydis turėjo vykti iš Lietuvos, vartotojas turėtų kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją. Lietuvos transporto saugos administracijai nustačius, kad keleiviui priklauso kompensacija, tačiau Lietuvoje registruotai aviakompanijai nesutinkant jos išmokėti, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri nagrinės tarp vartotojo ir aviakompanijos kilusį ginčą ne teismo tvarka. Ginčo nagrinėjimo procedūra vartotojui yra nemokama. Į Europos vartotojų centrą, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos padalinį, vartotojai turi teisę kreiptis tada, kai skrydį vykdė/turėjo vykdyti kitoje ES šalyje registruotas oro vežėjas.