Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Pradedami teritorijos palei Taikos pr. nuo Sausio 15-osios iki Kauno g. atnaujinimo darbai, kurie neabejotinai pagerins šioje miesto dalyje gyvenančių ir dirbančių klaipėdiečių gyvenimo kokybę.
Šių metų sausio pabaigoje pasirašyta sutartis tarp Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos ir AB „Eurovia Lietuva“, veikiančioje jungtinėje veikloje su UAB „Plungės lagūna“, dėl Taikos prospekto kairės pusės priklausinių nuo Sausio g. 15-osios g. iki Kauno g. rekonstravimo ir automobilių stovėjimo aikštelių statybos darbų pirkimo. Sutarties kaina – beveik 2 mln.840 tūkst. eurų. Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Statybos darbai bus vykdomi 3 etapais. Juos pabaigti numatyta per artimiausius 15 mėnesių.
Teritorijoje palei Taikos pr. nuo Sausio 15-osios iki Kauno g. labai trūksta šiuolaikiškų dangų, automobilių stovėjimo vietų, želdynų ir šiuolaikinių mažosios architektūros elementų. Didžioji dalis dangų yra įrengtos dar sovietmečiu ir labai nusidėvėjusios, automobilių aikštelės įrengtos ne pagal statybos techninių reglamentų reikalavimus, pažeidžiant higienos normas. Teritorijoje esančios betoninės gėlių klombos yra techniškai bei moraliai pasenusios, kai kurie kiti želdiniai - menkaverčiai, chaotiški, neapjungti į visumą. Teritorijoje nėra suoliukų, šiukšlių dėžių, dviračių stovų, takų apšvietimo. Esama teritorija suplanuota neefektyviai, esamas dviračių ir pėsčiųjų takas eina per patį teritorijos centrą, o tai neleidžia išnaudoti likusios teritorijos automobilių parkavimui, lauko kavinių terasoms, t.y., gyventojų ir verslininkų poreikiams.
Įgyvendinant Klaipėdos miesto savivaldybės inicijuotą projektą, bus rekonstruoti pėsčiųjų ir dviratininkų takai, automobilių stovėjimo aikštelės, įrengti privažiavimo keliai, greičio mažinimo kalneliai bei mažosios architektūros elementai (suoliukai, šiukšliadėžės, dviračių stovai ir kt.), į kitą vietą bus perkeltas šviesoforas su įrengta papildoma sekcija dviratininkams, įrengti nauji želdiniai, nutiesti inžineriniai tinklai (elektros linijos, įrengiant apšvietimo stulpus, paviršinių nuotekų tinklai).
Rekonstravimo darbų apimtys: bus įrengtas 1170 m ilgio pėsčiųjų takas ir tokio pat ilgio, 3,5 m pločio dviračių takas; iš viso bus įrengta 170 automobilių stovėjimo vietų.
Visi darbai bus atliekami pagal UAB „Sweco Lietuva“ parengtą techninį darbo projektą.
Projekto ribose - pagal Taikos pr. buvo numatyta iškirsti 33 medžius. Techniniame darbo projekte numatytų kirsti medžių būklę įvertinęs rangovas ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos bei priežiūros komisija konstatavo būtinybę išsaugoti visus medžius, kiek tik įmanoma. Komisija įvertino kiekvieno pašalinti numatyto medžio būklę ir priėmė galutinį sprendimą leisti kirsti perpus mažiau medžių negu buvo siūlyta: 5-is sveikus medžius (1-as atsidurtų dviračių tako ribose, kitų vietoje tiesiami inžineriniai tinklai ar pan.) ir 11 – blogos būklės (sergantys, nudžiūvę ir pan.). Visi medžiai – liepos.
Kaip jau skelbta, minėtos komisijos nariai – kompetetingi ir nešališki specialistai: Rasa Jievaitienė, Savivaldybės Aplinkos kokybės skyriaus vedėja; Egidijus Bacevičius, Klaipėdos universiteto darbuotojas, biologas; Liudvika Kuzminčiūtė, asociacijos „Klaipėdos žalieji“ pirmininkė; Ramunė Lukaševičienė, Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Klaipėdos valdybos Klaipėdos miesto aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkė; doc.dr.Rita Nekrošienė, Klaipėdos universiteto Botanikos sodo vyresnioji mokslo darbuotoja, želdinių ekspertė. Edita Valiūnienė, Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausioji specialistė. Dar du komisijos nariai - Kultūros paveldo departamento ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos atstovai šiame medžių vertinime nedalyvavo (pagal nusistovėjusią tradiciją dalyvauja tikslinių teritorijų vertinime). Paminėtina, kad visi išvardinti asmenys – ne tik savo srities specialistai, bet ir komisijoje dirba visuomeniniais pagrindais.
Vietoj iškirstų medžių bus pasodinti 39 nauji medžiai. Atnaujintas viešąsias erdves papuoš daug kitų želdinių – dekoratyviniai krūmai, gėlynai.
Perplanavus teritoriją bus sukurta patraukli ir saugi aplinka miesto gyventojų bei svečių judumui, laisvalaikiui, poilsiui, taip pat bus pagerintos pirmuosiuose daugiaaukščių namų aukštuose įsikūrusių verslo subjektų veiklos sąlygos. Bus padidintas jų matomumas, sudarytos galimybės esamų ir būsimų verslo subjektų plėtrai (pvz.lauko kavinėms), tikimasi, kad iš esmės atnaujintoje teritorijoje išaugs žmonių - potencialių klientų srautas. Įgyvendinus projektą, pagerės pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimas su Klaipėdos miesto centrine dalimi, padidės automobilių parkavimo vietų skaičių. Modernizuotoje ir pagal gyventojų bei lankytojų poreikius pritaikytoje teritorijoje bus sudarytos geresnės susisiekimo galimybės. Įgyvendintas projektas sudarys geresnes sąlygas gyventojų užimtumui, pagerins laisvalaikio praleidimo sąlygas bei padidins verslo galimybes Klaipėdos mieste.