PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2022 m. Gruodžio 20 d. 20:34

Atidaroma teminė Mindaugo Lukošaičio ir Virginijaus Kinčinaičio paroda „en + tropē“

Šiauliai

Virginijus KinčinaitisŠaltinis: Fotografijos muziejus


254523

2022 m. gruodžio 22 d. 18.30 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) atidaroma teminė Mindaugo Lukošaičio ir Virginijaus Kinčinaičio paroda „en + tropē“, kurią pristato šiuolaikinio meno festivalis VIRUS’ 27. Paroda veiks iki 2023 m. sausio 15 d.

Stebint vienas kito piešinius ir fotografijas socialiniuose tinkluose, į galvą šovė mintis apie bendrą parodą. Kelis metus Mindaugas dalinosi karo nuniokotų ir apleistų namų, griūvančių interjerų ir sulaužytų baldų, nusiaubtų svetainių ir yrančių sienų, išlaužtų durų ir langų ertmių vaizdais. Piešiniai skleidė slogias apleistumo, prievartos, laikinumo ir nesaugumo, benamiškumo ir entropijos nuotaikas. Geopolitiškai tai būdinga Lietuvos situacijai – nuolat užkariaujamai nesaugumo, prievartos ir griuvėsių teritorijai.

Kita vertus, griuvėsiai simbolizuoja negebėjimą susitvarkyti su gamtos iššūkiais, tai gali būti namų netvarumo simbolis, nutrūkusių socialinių ryšių išraiška. Visa tai rūpėjo ir man. Keliaudamas po Lietuvos miestelius, paskutiniais metais pastebėjau lietuvių tendenciją po senelių ar tėvų mirties palikti jų namus visiškai be priežiūros – atviromis durimis, su visais baldais ir rūbų pilnomis spintomis, lėkštėmis ir eglučių papuošalais, veidrodžiais ir bateliais.

Viskas, kas užgyventa per visą laiką, akimirksniu tampa šlamštu. Jokio poreikio atminčiai, suvenyrams, daiktams. Masinio vartojimo, daiktų pertekliaus, migracijos ir susvetimėjimo laikmetyje tai dėsninga tendencija, bet šiurpi savo vaizdais, atminties naikinimo užmoju ir socialinių, giminiškų ryšių mirtimi. Todėl pradėjau sistemingai fotografuoti tokius interjerus, kaip laikmečio ženklą, kaip amžino pokario simbolį, kaip pagreitinto nyksmo metaforą.

Mindaugo piešinių ir mano fotografijų deriniai suteikia galimybę giliau suvokti gyvenimo griuvėsiuose vienu metu slypinčiais gilesnes metaforas ir nuogą dokumentalumą, nyksmo pavidaluose užkoduotą grožį ir entropijos dėsningumus.

Plačiau apie parodą: https://i.fotomuziejus.lt/oUL1z

ORGANIZATORIUS:

Šiaulių dailės galerija