PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Rugpjūčio 24 d. 07:57

Artėjant mokslo metams prekybininkai teigia, kad pirkėjų įpročiai nesikeičia

Lietuva

BNS/Fotobanko nuotr.

Goda VileikytėŠaltinis: BNS


276143

Likus savaitei iki naujų mokslo metų pradžios prekybos centrai teigia, kad mokyklinių prekių pirkimo „karštinė“ šiemet prasidėjo po Žolinių, o prekių kainos pernelyg neaugo. Mokyklinį krepšelį su nuolaida galima įsigyti už 30 eurų, tačiau kai kurie tėvai tam ketina iškleisti ir 200 eurų.

Prekybos centro „Rimi“ atstovė spaudai Eglė Krasauskienė BNS teigė, jog šiais metais mokyklinių prekių pradėta ieškoti anksčiau.

„Įprasta, kad rugpjūčio viduryje žmonės pradeda ruoštis artėjantiems mokslo metams, na, o po Žolinių prasideda intensyvusis periodas. Visgi šiemet pastebėjome, kad žmonės pradėjo planuoti savo pirkinius kur kas anksčiau – kai kurie netgi rugpjūčio pradžioje. (...) Taip pat pastebime, kad mūsų pirkėjai yra jautrūs kainai, ieško nuolaidų ir kitų papildomų būdų, kaip sutaupyti, kad tas krepšelis būtų pigesnis“, – BNS sakė E. Krasauskienė.

Estijos kapitalo bendrovės „Charlot“ padalinių Lietuvoje pardavimų vadovas Alius Borouchinas sako, kad liepos viduryje žmonės į parduotuvę ateidavo tik apsižiūrėti, o „karštinė“ prasidėjo, kaip įprastai, – per Žolines.

„Turbūt jau nuo liepos vidurio matėsi, kad žmonės ateina, apsižiūri, apžvalgo, pirkinius žiūri, kokios naujienos yra. (...) Mažais kiekiais nusiperka, o paskiau jau žiūri į ateitį rugpjūčio mėnesį. Dabar jau kaip karštinė prasideda, žmonės aktyviai žiūri rugpjūčio mėnesį“, – BNS sakė A. Borouchinas.

Pardavimų vadovo teigimu, šiais metais stebimos lygiai tokios pat tendencijos, kaip ir praėjusiais metais, – panašūs klientų srautai, panašios ir išleidžiamos sumos.

„(Paskutinėmis rugpjūčio savaitėmis – BNS) net trigubai padaugėja žmonių, (...) o prieš savaitgalį gerokai didėja skaičiai. Pastoviai, visada taip banguojančiai, nedaug kuo skiriasi ir nuo praeitų metų“, – sakė A. Borouchinas.

Anot jo, rugpjūtį bendrovė įprastai parduoda nuo dviejų iki trijų kartų daugiau prekių.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis BNS teigė, kad didžiausi mokyklinių prekių pirkimai paprastai būna paskutinę rugpjūčio savaitę, o šiais metais pirkėjų įpročiai labai nesikeitė.

Visi prekybininkų atstovai teigė, kad šiais metais prekių kainos smarkiai nedidėjo.

„Nėra, kad labai drastiškai (prekės šiais metais – BNS) brango, kai kas netgi pigo. (...) Krepšelis mokyklinių prekių nuo 50 eurų prasideda, tai čia nėra labai daug, sakyčiau“, – teigė A. Borouchinas.

„Charlot“ pardavimų vadovas teigė, kad pabrango nebent geresnės kokybės sąsiuviniai: „Tokie geresni (sąsiuviniai – BNS), pastorinto popieriaus lapo, kokybiškesnis, tai gali būti, kad keliais centais (kaina – BNS) ūgtelėjo“.

„Mokyklinių prekių kainos šiemet yra panašios, kaip pernai, nors kai kas ir atpigo“, – sakė D. Ryliškis.

E. Krasauskienė BNS teigė, kad „Rimi“ labiausiai atpigo rašymo priemonės, o pabrango sąsiuviniai.

„Labiausiai atpigusios yra rašymo priemonės ir įvairūs mokykliniai aksesuarai. (...) Neženklus pabrangimas yra popieriaus ir sąsiuvinių, kuriam įtaką daro brangstanti žaliava – tai yra mediena“, – komentavo ji.

Visi prekybininkai sutiko, kad, kaip ir kasmet, populiariausios prekės yra kuprinės, sąsiuviniai, rašikliai, plunksnakočiai, guašas, akvarelė, piešimo sąsiuviniai, liniuotės, spalvoti pieštukai, trintukai, flomasteriai.

„Maximos“ komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė teigė, kad sąsiuviniai ir tušinukai kasmet yra populiariausios perkamos priemonės.

„Apie 2,5 milijono sąsiuvinių, daugiau nei pusė milijono tušinukų – kasmet tai populiariausios mokyklinės prekės mūsų prekybos tinkle, išliekančios absoliučiu bestseleriu“, – pranešime sakė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

„Maximos“ Pirkimų departamento direktoriaus Mariaus Tilmanto teigimu, būtiniausių priemonių krepšelį su nuolaida tėvai gali įsigyti už 29,61 euro.

„Mokinio krepšelis gali kainuoti nuo kelių dešimčių iki šimto ir daugiau eurų. Tai priklauso nuo mokinių poreikių ir tėvų galimybių“, – sakė „Norfos“ atstovas D. Ryliškis.

„Maximos“ užsakymu liepos pabaigoje bendrovės „Spinter“ atliktas tyrimas parodė, kad didžioji dalis tėvų savo atžalas naujiems mokslo metams stengiasi apipirkti paskutinį vasaros mėnesį. 80 proc. tėvų tai daro fizinėse parduotuvėse, o 16 proc. – internetu. 40 proc. tėvų nurodė jaučiantys stresą dėl infliacijos ir padidėjusių kainų.

Septyni iš dešimties tėvų nurodė planuojantys pasinaudoti nuolaidomis, panaši dalis ketina neviršyti 100 eurų biudžeto. Apie ketvirtadalis tėvų nusiteikę skirti iki 200 eurų – tai daugiau pradinių klasių mokinių tėvai.