Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Lietuvos transporto saugos administracijos nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Šalia geležinkelio gyvenantys žmonės dažnai neįvertina artėjančio ar pravažiuojančio traukinio keliamos grėsmės ir eina per geležinkelio bėgius ten, kur jiems arčiau ir patogiau. Pagrindinis motyvas – artimiausia geležinkelio perėja ar pervaža yra už kelių kilometrų.
Dažnai žmonės mano, kad geležinkelio bėgius spės pereiti prieš traukiniui priartėjant arba traukinys spės sustoti. Tačiau traukiniams greitėjant laiko pasitraukti nuo bėgių lieka vis mažiau. Todėl geležinkelio bėgių kirtimas trumpinant kelią tikrai netinkamas ir pavojingas įprotis.
„Tam neskirtoje vietoje geležinkelį kertantys asmenys nesusimąsto, kad traukinys nėra automobilis ir traukinio stabdymo kelias gali siekti net ir 1 kilometrą. Ypač pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai. Žmonės nepagalvoja, kad, praleidus vieną traukinį, kitu keliu gali važiuoti kitas, kuriuo nebuvo matyti ar girdėti“, – geležinkelį kertančių pėsčiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – LTSA) Transporto veiklos priežiūros departamento Vilniaus skyriaus specialistas Artūras Stanilko.
Eksperto teigimu, pėstieji, ypač su atžalomis geležinkelį kertantys tėvai ar seneliai, turėtų patys atminti ir dar savo mažiausiems priminti, kad ant geležinkelio skaldos, taip pat ant pačių bėgių galima lengvai paslysti, ypač esant drėgnam orui ar lyjant. Ypač pavojinga eiti per geležinkelio bėgius esant prastam matomumui, sutemus arba geležinkelį kertant kreivėje, dėl kurios artėjančio traukinio nematyti. O eiti per geležinkelio iešmus iš viso apskritai draudžiama, nes jie valdomi nuotoliniu būdu –jie gali būti pervesti bet kada, todėl apie įstrigusį žmogų niekas nežinos.
Būtina keisti įpročius
A. Stanilko sako, kad įsitikinimas, jog taip vaikštau visą gyvenimą ar visada ir nieko neatsitinka, visiškai nederamas ir keistinas. Penkios pėsčiųjų mirtys per dvejus pastaruosius metus dėl kelio per geležinkelį trumpinimo rodo, kad per bėgius negalima eiti bet kur ir bet kada.
Kita didžiulė problema – naršymas telefone ir muzikos klausymasis kertant geležinkelį.
„Pastarosios žūtys geležinkeliuose rodo, kad naudodamasis technologijomis žmogus užsimiršta, koncentruojasi į ausinuke skambančią muziką ar telefono pokalbį, o ne į artėjantį traukinį, tuomet jo neišgirsta ir nepastebi“, – artėjant prie geležinkelio bėgių išlikti atidžius ragina pašnekovas.
Jei geležinkelį kertate dviračiu, motociklu ar automobiliu, turėtumėte žinoti, kad transporto priemonės ratai gali įstrigti tarp bėgių. Tokiu atveju žmogui reikia kuo greičiau pasišalinti, kad išvengtų susidūrimo su traukiniu.
Pasak LTSA eksperto, kad eismo įvykių suvestinėse negirdėtume apie tragiškus įvykius trumpinant kelią per bėgius, geležinkelį reikėtų kirsti tik tam pritaikytose vietose: pėsčiųjų tiltais, perėjomis, požeminiais tuneliais, pervažomis. Pastarąsias galima kirsti tik degant tai daryti leidžiančiam signalui ir įsitikinus, kad neartėja traukinys. Be to, būtina sustoti, apsižvalgyti ir įsiklausyti.
Privaloma laikytis pėsčiųjų zonų
Prie geležinkelio bėgių negalima vaikštinėti ten, kur panorėsi. 2,5 m nuo geležinkelio kelio kraštinio bėgio yra laikoma pavojinga geležinkelio zona, todėl vaikščiojimas čia draudžiamas bei laikomas pažeidimu. Šiukšlių ir kitų daiktų išmetimas iš geležinkelių riedmenų, taip pat teisės būti pavojingojoje geležinkelio zonoje neturinčių asmenų vaikščiojimas, važinėjimas geležinkelio keliais ar buvimas pavojingojoje geležinkelio zonoje tam nenustatytose vietose užtraukia baudą nuo 60 iki 140 eurų.
„Pakanka nuvažiuoti prie geležinkelio stoties: pamatysite išmintus takus palei geležinkelio kelią, tačiau čia eiti gali tik geležinkelio darbuotojai. Nepaisydami įspėjamųjų ženklų „pašaliniams vaikščioti draudžiama“ ir neįvertindami realaus pavojaus, pravažiuojančio traukinio sukuriamo vėjo srauto būti parblokštiems ant žemės, žmonės kasdien rizikuoja savo gyvybe“, – sako A. Stanilko.
Pašnekovas primena ir apie elgesį peronuose – čia reikia stovėti saugiu atstumu nuo bėgių. Jis rekomenduoja: kad pėsčiojo nepasiektų pravažiuojančio traukinio sukeltas oro srautas, reikėtų neperžengti keleivių perono kraštą žyminčios ištisinės linijos bei neiti prie traukinio, kol jis visiškai nesustojo.
Geležinkelio perėjoje pėstiesiems taip pat galioja konkrečios taisyklės: pėsčiasis visais atvejais privalo duoti kelią traukiniui. Praleisdami artėjantį traukinį, pėstieji turi sustoti prieš geležinkelio prieš geležinkelio perėjos arba pervažos šviesoforą su pėsčiųjų simboliu, pervažos šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, o jeigu jų nėra – ne arčiau kaip 2,5 m atstumu nuo kraštinio bėgio.
„Jeigu perėjoje yra numatyta geltona spalva pažymėta linija, skirta pėstiesiems sustoti ir praleisti traukinį, reikia sustoti prieš šią geltoną liniją“, – rekomenduoja LTSA ekspertas.