Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Į šį ir kitus nekasdienius klausimus šią savaitę turėjo išsamiai atsakyti UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) vairuotojai ir administracija. Padedant asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ nariams didžiausios Klaipėdos keleivinio pervežimo bendrovės personalas mokosi tobulinti paslaugas bei pritaikyti transporto priemones žmonėms su negalia.
2017 metais panašiuose mokymuose jau dalyvavo kelios dešimtys KAP vairuotojų. Jie patys sėdo į neįgaliųjų vežimėlius ir bandė be pagalbos įvažiuoti į autobusą. Šiemet tris dienas vykusiuose mokymuose kartu su vairuotojais dalyvavo ir parko administracijos darbuotojai, autobusų stoties personalas.
„Viešasis transportas turi būti prieinamas ir patogus visiems be išimčių, nes mūsų autobusais naudojasi klausos, regos, judėjimo negalias turintys keleiviai, mamos su vežimėliais, vaikai, senjorai. Tad apie jų kelionės komfortą iš anksto turi pagalvoti ne tik vairuotojai, bet ir autobusų pirkimo dokumentus ruošiantys administracijos specialistai, maršrutų planuotojai, keleivius aptarnaujantys darbuotojai“, - mokymų prasmę aiškino Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
Pastaraisiais metais KAP įsigijus naujus miesto keleivių pervežimams skirtus autobusus, dauguma jų yra pritaikyti žmonėms su negalia: turi ryškiaspalvius kontrastingus ženklinimus salone, garsinius durų atsidarymo-užsidarymo signalus, specialiai neįgaliojo ar vaikiškam vežimėliui įvažiavimui skirtą platformą ir saugią jų kelionės vietą. Taip pat KAP miesto žemagrindžiai autobusai turi pasvirimo funkciją į dešinę pusę, kad neįgaliesiems būtų lengviau įvažiuoti.
„Technika, kad ir kokia tobula ji būtų, be žmogaus dar neveikia. Todėl vairuotojas turi matyti situaciją ne tik savo, bet specifinius poreikius turinčio žmogaus akimis. Būtent tai labiausiai akcentavome mokymuose. Kokiu atstumu nuo šaligatvio bortelio geriausia sustoti, kaip pakreipti autobusą, kaip ištraukti ar įstumti platformą – kasdien tokios situacijos pasitaiko vis dažniau, todėl įgūdžiai turi būti suformuoti, kad realiame darbe, kai reikia laikytis grafiko, netrukdytume kitiems vežėjams, tinkamai aptarnautume keleivius, nebūtų papildomo streso“, - pasakojo Imantas Paliakas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius.
Pasak I. Paliako, kasdien miesto ir priemiesčio maršrutais keleivius veža apie 100 KAP vairuotojų. Per tris mokymų dienas jie kartu su administracijos darbuotojais išklausė teorinį kursą apie neįgaliųjų keliones reglamentuojančius teisės aktus, iš pirmų lūpų išgirdo problemas, su kuriomis susiduria autobusais keliaujantys negalią turintys žmonės. O praktiniuose mokymuose turėjo pademonstruoti įgūdžius, kaip realioje situacijoje padėtų į autobusą patekti judėjimo ar regėjimo negalią turintiems keleiviams.
UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ inf.