PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Balandžio 11 d. 14:24

Ar Aušros gatvėje atsirasiantys dviračių takai paskatins uteniškius judėti sveikiau?

Utena

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


34200

Aušros gatvė gyvena paskutines savaites prieš rekonstrukciją. Bet kol viena svarbiausių miesto arterijų visus gyventojus pradės džiuginti naujumu, prabėgs nemažai laiko.

Visų pirma todėl, kad tvarkyti gatvę yra nusitaikiusios dar dvi įmonės: UAB „Utenos komunalininkas" ir UAB „Utenos vandenys". Pastaroji yra numačiusi keisti po gatvės danga paklotus senus inžinerinius tinklus, o UAB „Utenos komunalininkas" rekonstruos lietaus nuotekų tinklus.

Tik po šių darbų prasidės tikrasis gatvės rekonstravimas, nes, kaip sakė Utenos rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjas Nerijus Malinauskas, kitu atveju Utenos rajono savivaldybei, pirmai pradėjusiai darbus, gatvę tektų rekonstruoti du kartus.

– Tariamės su UAB „Utenos komunalininkas" ir UAB „Utenos vandenys" dėl darbų pirmumo, visų trijų įstaigų veiksmai bus koordinuojami, – sakė vedėjas. – Kad darbai eitų nuosekliai, kad vieni kitiems netrukdytume, glaudaus tarpusavio bendravimo reikės visu gatvės rekonstravimo laikotarpiu. Pirmiausia UAB „Utenos komunalininkas" lietaus nuotekų tinklus pradės tiesti atkarpoje nuo Alaušos degalinės iki Aušros gatvės sankryžos su Aukštakalnio gatve.

Aušros gatvės ilgis – 1,700 km. Ji prasideda prie buvusio „Vagos" knygyno (dabar ten įsikūręs vaikų žaidimų kambarys) ir baigiasi ties Alaušos degaline. Visa gatvė iškart nebus rekonstruojama, nes kitaip būtų sutrikdytas eismas mieste, gyventojams sunku būtų patekti į Dauniškio kvartalą, pasiekti kitas gatves ir savo gyvenamuosius namus. Tad gatvės rekonstrukcija yra suskirstyta etapais: nuo buvusio „Vagos" knygyno iki „Luminor" banko, nuo banko iki Žaliosios gatvės ir t. t. Planuojama Aušros gatvės rekonstrukcijos trukmė – vieneri metai.

– Kai bus baigtas rengti techninis projektas, susėsim visos trys įstaigos ir sutarsime dėl konkrečių darbų, – sakė Nerijus Malinauskas. – Gatvės rekonstrukciją planuojame pradėti šią vasarą, greičiausiai – birželio mėnesį.

Aušros gatvės rekonstrukcija dalinai finansuojama Europos Sąjungos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšomis. Gatvėje bus keičiama važiuojamosios dalies danga, įrengiamas naujas apšvietimas. Šaligatviai atkarpoje nuo sankryžos su J. Basanavičiaus gatve iki Alaušos degalinės nebus keičiami, nes yra geros būklės. Šaligatviai bus keičiami atkarpoje nuo buvusio „Vagos" knygyno iki banko. Šioje atkarpoje taip pat atsiras ir daugiau automobilių stovėjimo aikštelių, ir naujas apšvietimas. Didžiausia naujovė – visos gatvės važiuojamoje dalyje bus pažymėti dviračių takai, tarp uteniškių sukėlę daug emocijų. Bet, kaip pabrėžė Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjas Nerijus Malinauskas, nors dviračių takai abejose važiuojamosios dalies pusėse užims po 1,5 metro, gatvė dėl to nesusiaurės, tik atsiras papildomas takų žymėjimas. Pagal Utenos rajono savivaldybės tarybos patvirtintą darnaus judumo planą, kuriame yra išdėstytos ir Europos Sąjungos nuostatos, visi gatvėje esantys objektai – kūrybinių industrijų centras „Taurapilis", Kultūros centras, prekybos centras „Aušra" ir kitos įstaigos – turi būti pasiekiami laisvai tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams. Reikia tikėtis, kad minėti dviračių takai Aušros gatvėje paskatins automobilius pamėgusius uteniškius pradėti judėti sveikiau: dviračiais ar pėstute.

Aušros gatvės rekonstrukcijos projektas buvo pristatytas visuomenei. Gyventojai, atėję į pristatymą, pateikė nemažai racionalių pastabų ir pasiūlymų. Jie siūlė neatsisakyti vienos iš trijų dabar esančių važiavimo juostų Aušros ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje, nes tai apsunkintų eismą važiuojantiems nuo knygyno. Taip pat pateikė pasiūlymą tinkamai sureguliuoti eismą Aušros ir Aukštakalnio gatvių sankryžoje, kad išvažiuojantieji iš Dauniškio kvartalo (ties namu nr. 95) galėtų saugiai, nepažeisdami Kelių eismo taisyklių, pasukti į Aukštakalnio gatvę. Į visus gyventojų pasiūlymus pagal galimybes bus atsižvelgta.