Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
„Apple Watch“ / Unsplash
Lina LinkevičiūtėŠaltinis: ELTA
„Apple“ nuo 2023 m. Vokietijoje reklamavo tris savo išmaniųjų laikrodžių modelius kaip „neutralius anglies dvideginio atžvilgiu“. Anot reklamų, didžiosios dalies išlakų išvengiama gamybos ir transportavimo metu, o likusi nedidelė dalis kompensuojama pasitelkiant su gamta susijusius kompensavimo projektus.
Asociacija „Environmental Action Germany“ (DUH) šiuos teiginius laiko „akivaizdžiu žaliuoju smegenų plovimu (angl. greenwashing)“ ir pateikė prašymą nutraukti klaidinančios reklamos sklaidą. Jei Frankfurto regioninis teismas prašymą patenkins, „Apple“ turės stabdyti atitinkamą reklamavimą.
Birželio mėnesį vykusiame pirmajame posėdyje teismas nurodė nemanantis, kad kai kurie „Apple“ įvardyti kompensavimo projektai yra pakankamai ilgalaikiai. Įmonė savo ruožtu pripažino, kad vykdant miškų atsodinimo projektą Paragvajuje ilgam laikui pavyko užsitikrinti tik 25 proc. teritorijos, o kai kurios teritorijos buvo išnuomotos tik iki 2029 m. Tačiau teismas mano, kad vartotojai tikisi termino iki 2045 ar 2050 m.
DUH abejoja bet kokiu teigiamu atsodinimo poveikiu klimatui. Nepaisydama kritikos, „Apple“ gina savo teiginius apie „Apple Watch“ neutralumą anglies dvideginio atžvilgiu.