Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Kretingos rajono savivaldybėje vyko viešas Vilniaus gatvės rekonstrukcijos projekto svarstymas, į kurį buvo kviečiami visi su parengto projekto sprendiniais norintys susipažinti gyventojai.
Susirinkimo metu projektą rengiančios UAB „Kelvista“ projektuotojas Darius Lukšys ir projekto architektūrinės dalies vadovas, architektas profesorius Algirdas Žebrauskas gyventojus supažindino su konkrečiais eismo organizavimo, mažosios architektūros elementų, gatvės dangos ir apšvietimo sprendiniais.
Pagal parengtą rekonstrukcijos projektą visų eismo dalyvių judėjimas Vilniaus gatvėje bus organizuojamas taip, kad pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas padidėtų.
2013 metais parengtą centrinės miesto gatvės rekonstrukcijos projektą, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Povilo Černeckio teigimu, koreguoti buvo būtina dėl pasikeitusios teisinės bazės ir naujų keliamų reikalavimų, Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakyto saugaus eismo audito. Atsižvelgus į saugaus eismo audito rekomendacijas, taip pat šios gatvės eismo intensyvumo tyrimų ir eismo modeliavimo išvadas, savivaldybei vietoje šiuo metu esančių keturių eismo juostų buvo pasiūlyta įrengti dvi ir numatyti dvi žiedines sankryžas susikirtimuose su Birutės bei J. K. Chodkevičiaus gatvėmis.
Nors visuomenės atstovų į viešą svarstymą atvyko nedaug, tačiau susirinkę aktyviai domėjosi dviračių tako įrengimu, jo dangos pasirinkimu, antrosios pėsčiųjų perėjos šalia Kretingos muziejaus vartų perkėlimo arčiau įėjimo į dvaro kiemą galimybėmis, atliekų surinkimo aikštelių vietomis, autobusų laukimo paviljonais (stotelėmis), kurios galėtų būti vienodo dizaino. Taip pat teirautasi, ar Vilniaus gatvėje numatytos vietos, kuriose būtų galima kabinti šventinius plakatus.
Architektas A. Žebrauskas paaiškino, kad dviračių taką nuspręsta įrengti dvipusį ir vienoje gatvės pusėje, kurioje daugiausia traukos objektų: centrinė Rotušės aikštė, bažnyčia ir vienuolynas, dvaro kompleksas. Jį suplanuota pakelti į tokį pat lygį kaip pėsčiųjų taką, tačiau nuo važiuojamosios dalies atskirti.
„Šalia muziejaus numatytos dvi pėsčiųjų perėjos, kurios bus pakeltos – tai padės riboti ir greitį. Pėsčiųjų perėjos turi būti rengiamos išlaikant reikiamą atstumą, todėl šioje vietoje gali likti arba viena perėja, arba dvi perėjos taip, kaip yra suprojektuotos šiuo metu. Priešingu atveju, perkėlus antrąją perėją arčiau, būtų per mažas atstumas“, – sakė projektuotojas D. Lukšys, akcentavęs, kad šioje gatvės pusėje yra įrengti apsauginiai atitvarai.
Komunalinių atliekų surinkimo aikšteles numatyta įrengti dvejose Vilniaus gatvės vietose: prie senųjų miesto kapinių ir Vilniaus g. 33A daugiabučio namo. Šiose vietose suplanuotos požeminės konteinerių aikštelės.
Akcentuota, kad vietos, kuriose būtų poreikis kabinti šventinius ar reklaminius plakatus, Vilniaus gatvėje yra suplanuotos, o suprojektuoti individualias autobusų laukimo stoteles galima, jeigu tam būtų skirtas papildomas finansavimas.
Pasak P. Černeckio, Vilniaus gatvės rekonstrukcijos kaina paaiškės tik visiškai pabaigus gatvės rekonstrukcijos projekto korektūrą ir parengus darbų sąmatas. Atlikus šias procedūras, savivaldybės administracija tikisi pradėti viešuosius pirkimus rangovui parinkti.
Vilniaus gatvė sutampa su valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Kretinga-Kūlupėnai, todėl šios gatvės rekonstrukciją savivaldybė įgyvendins kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri finansuos važiuojamosios dalies rekonstrukcijos darbus. Šaligatvių, lietaus nuotekų, apšvietimo įrengimo ir kiti infrastruktūros darbai bus įgyvendinami savivaldybės lėšomis. Gatvės rekonstrukciją planuojama pradėti 2018 metų pavasarį.
Kretingos rajono savivaldybės informacija