Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Radviliškio mieste jau daugiau nei mėnesį vyksta triukšmo užtvaros palei G. Landsbergio-Žemkalnio gatvę statybos, šiandien Radviliškio rajono savivaldybėje nuotoliniu būdu aptarta triukšmo užtvaros palei magistralinį kelią A9 Panevėžys–Šiauliai, einantį per Radviliškio miestą, statybos darbų eiga.
Susitikimą su projektuotojų UAB „SRP Projektas“ ir rangovų UAB „Gatas“ atstovais inicijavo Radviliškio rajono savivaldybės meras Vytautas Simelis, norėjęs išsamiai susipažinti su vykdomais darbais. Susitikime taip pat dalyvavo Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorė Jolanta Margaitienė, Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Artūras Valuckas, vyr. specialistė Ingrida Grigalaitienė, Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintautas Vičas ir vyr. specialistas Klaudijus Maminskas.
Projektuotojų įmonės atstovas Tomas Merkevičius išsamiai pristatė atliktą triukšmo lygio tyrimą, kuriame akivaizdžiai matoma, kad Radviliškio miesto gyventojus, įsikūrusius šalia Radviliškio miestą kertančio kelio, vargina didelis triukšmo lygis. Kelio savininkė Lietuvos automobilių kelių direkcija, vykdydama triukšmo prevenciją, atsižvelgusi į šio tyrimo duomenis, priėmė sprendimą įrengti garso užtvarą magistralinio kelio A9 Panevėžys–Šiauliai ruože nuo 55,26 iki 56,72 km. Pagrindinis uždavinys – sugerti automobilių keliamą triukšmą ir pagerinti šalia šio kelio gyvenančių radviliškiečių gyvenimo kokybę.
Beveik pusantro kilometro ilgio triukšmo užtvara bus įrengta palei A9 kelią (G. Landsbergio-Žemkalnio gatvę) nuo Gedimino gatvės iki Mažvydo gatvės. Meras teigė, kad ateityje ši kelio A9 atkarpa per Radviliškio miestą taps centrine Radviliškio miesto gatve, todėl norėtųsi, kad triukšmo sienelė nedarkytų Radviliškio miesto vaizdo. Užtvara nebus aklina, joje bus ir skaidrių elementų. Pasak T. Merkevičiaus, skaidrūs sienelės elementai yra įterpti toje vietoje, kurioje reikia užtikrinti eismo dalyvių saugumą, prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų, o neskaidrūs užtvaros elementai atliks garso sugėrimo funkciją, papildomai neatspindėdami garso į kitą kelio pusę. Skaidrių sienos elementų bus apie 12 proc., 88 proc. sienos elementų bus iš aliuminio profilio. Tikimasi, kad įrengta triukšmo užtvara užtikrins šalia tikrai judrios ir triukšmingos Radviliškio miestą kertančio magistralinio kelio atkarpos gyvenančių radviliškiečių ramybę.
Susitikime dalyvavęs rangovo UAB „Gatas“ atstovas Marius Buba teigė, kad triukšmo užtvaros statybos darbus planuojama baigti jau 2021 metų lapkričio mėnesį. Rangos darbų vertė – 1 mln. 172 tūkst. eurų, bendras užtvaros ilgis - apie 1,5 km.
Meras V. Simelis iškėlė klausimą dėl triukšmo užtvaros priežiūros ir eksploatavimo, kuris bus aptartas su Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais.