Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Su penktadienį Palangoje apsilankiusiu susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu kurorto meras Šarūnas Vaitkus aptarė ne vieną miestui aktualų klausimą. Kurhauze vykusio susitikimo metu, kuriame dalyvavo gausi Susisiekimo ministerijos delegacija, taip pat – Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius, Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius bei Palangai atstovaujantis Seimo narys Mindaugas Skritulskas, buvo ne tik pristatyta Palangos miesto infrastruktūra, bet ir susisiekimo infrastruktūros plėtros planai, taip pat aptartas galimas Susisiekimo ministerijos bei Lietuvos automobilių kelių direkcijos indėlis, sprendžiant kurorto susisiekimo infrastruktūros plėtros klausimus.
Klaipėdos plento atkarpos sutvarkymas
Vienas iš palangiškiams labai aktualių klausimų – regioninės reikšmės Klaipėdos plento dangos būklė. Š. Vaitkus atkreipė dėmesį, jog atkarpos nuo Virbališkės tako iki Ligoninės g, sankryžos dangos būklė yra išties prasta, ir ją būtina atnaujinti. Meras paprašė ministeriją rasti galimybių sutvarkyti šią judrią Klaipėdos pl. atkarpą. Susitikimo metu sutarta, kad šis klausimas bus sprendžiamas.
Susitikimo metu akcentuota ir kita opi aktualija, su kuria kasdien susiduria S. Dariaus ir S. Girėno gatvės atkarpos, esančios anapus Klaipėdos plento, gyventojai. Tiek vyresnio amžiaus palangiškiai, tiek ir vaikai, einantys į mokyklas neturi galimybės miesto centro pasiekti saugiai, pėsčiųjų taku, todėl išsakytas prašymas atkarpoje nuo sankryžos su S. Dariaus ir S. Girėno g. iki sankryžos su Vėžių g. vienoje plento pusėje įrengti taką pėstiesiems.
Naujas dviračių takas
Kitas aptartas aktualus klausimas – alternatyvaus kelio iki Šventosios įrengimas pratęsiant Vytauto gatvę bei modernaus dviračių tako nutiesimas iki Latvijos sienos. Išsprendus šį klausimą, vietos gyventojams būtų pasiūlyta galimybė saugiai automobiliais privažiuoti iki savo namų, o dviračių taku būtų galima patogiai nuvažiuoti nuo Nidos iki pat kaimyninės Latvijos.
„Nuosavybės teise grąžinus žemes teisėtiems savininkams atkarpoje nuo Palangos iki Šventosios, susidūrėme su susisiekimo infrastruktūros problema – atsirado būtinybė vietos gyventojams užtikrinti privažiavimą iki jų namų, o taip pat – užtikrinti dviratininkų saugumą. Tam reikalingas dar vienas, alternatyvus kelias iki Šventosios, kuris būtų Vytauto gatvės pratęsimas, susijungtų su Kontininkų bei Užkanavės gatvėmis bei nusitęstų iki Šventosios. Kadangi esamame dviračių take jau sunkiai sutelpa dviratininkai, nuo Užkanavės gatvės turi būti nutiestas ne tik kelias iki Šventosios, bet ir greta jo – naujas modernus dviračių takas, su nauju apšvietimu, sustojimo aikštelėmis, kuris driektųsi iki pat Latvijos sienos. Taip išspręstume visų problemas – ir dviratininkų, ir pėsčiųjų, ir tų gyventojų, kurie šioje kurorto dalyje statosi savo nekilnojamąjį turtą – jiems iki savo namų nereikėtų važinėti automobiliais senuoju dviračių taku. Atsirastų ne tik naujas kelias bei dviračių takas, bet ir būtų sutvarkytos Kontininkų bei Užkanavės gatvės“, – sakė meras.
Su susisiekimo ministru aptariant šį klausimą sutarta ieškoti finansavimo galimybių. Palangos miesto savivaldybė užsibrėžė tikslą per šiuos ir kitus metus parengti šio kelio techninį projektą. „Tuomet pradėsime įgyvendinti pirmąjį darbų etapą – rekonstruosime Užkanavės gatvę, kuriuos techninis projektas šiuo metu yra koreguojamas. Vėliau rengsime techninį projektą likusiai naujo dviračių tako atkarpai bei ieškosime lėšų projektui įgyvendinti“, – kalbėjo meras.
Naujam dviračių takui, pasak susisiekimo ministro M. Skuodžio, galėtų būti panaudojamos ES struktūrinių fondų lėšos, numatytos dviračių takams.
Lankėsi Šventosios uoste
Susisiekimo ministras M. Skuodis su Palangos meru apsilankė ir Šventosios uoste, kuriame prieš keletą mėnesių pradėti žvejybos infrastruktūros sukūrimo rangos darbai.
Ministrui pristatytas Šventosios uosto atstatymo projektas, darbų etapai, aptarta darbų eiga bei eiliškumas.
Palangos oro uosto rekonstrukcijos pradžia
Vėliau S. Skuodis ir Š. Vaitkus dalyvavo Palangos oro uosto uždarymo rekonstrukcijai renginyje. Laikinai, 45 paroms, rekonstrukcijai uždaromame Palangos oro uoste bus atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos.
Pasak Š. Vaitkaus, Palangos oro uostas yra labai svarbus visam Klaipėdos regionui. „Jis padeda į regioną pritraukti užsienio turistus, sudaro sąlygas regiono verslui patogiai ir greitai susisiekti su klientais visoje Europoje. Daugelis Vakarų Lietuvos regiono gyventojų naudojasi Palangos oro uostu, kad patogiai pasiektų vieną, ar kitą šalį“, – sakė meras.
Anot kurorto vadovo, atnaujinus oro uosto infrastruktūrą, kelionės neabejotinai taps dar patogesnės bei saugesnės, taip pat atsivers didesnės galimybės į Palangą pritraukti naujų skrydžių krypčių. „Neužtenka tik rekonstruoti infrastruktūrą – reikia, kad oro uostas būtų netuščias. Iki pandemijos Palangos oro uostas sparčiai „augo“ bei parodė puikų rezultatą. Manau, kad po rekonstrukcijos naujų skrydžių krypčių atsiras dar daugiau. Apie skrydžių geografijos plėtros galimybes kalbėjome su „Lietuvos oro uostų“ vadovu Mariumi Gelžiniu, su kitomis Vakarų Lietuvos savivaldybėmis pradėsime kalbėti dėl naujos skrydžių krypties – Hamburgo. Džiugu, kad po 45 dienų iškilmingai atidarysime atnaujintą Palangos oro uostą bei lauksime naujų skrydžių“, – sakė Š. Vaitkus.