PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Pasaulis2025 m. Sausio 16 d. 12:42

„Apple“ praranda lyderės poziciją Kinijos išmaniųjų telefonų rinkoje, nusileisdama vietinėms varžovėms

Pasaulis

„Apple“ / YouTube

Emilija FerdmanaitėŠaltinis: ELTA


339469

Praėjusiais metais Kinijos rinkoje „Apple“ prarado geriausiai parduodamo išmaniųjų telefonų prekės ženklo statusą, rodo nauji ketvirtadienio duomenys – bendrovę aplenkė pora sparčiai augančių vietinių konkurentų.

Kalifornijoje įsikūrusi technologijų milžinė antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje atsiriekė 15 proc. rinkos dalį, atsilikdama nuo „Huawei“ (16 proc.) ir pirmaujančios „Vivo“ (17 proc.), rodo pramonės duomenų teikėjo „Canalys“ skaičiai.

Apytikriai po 15 proc. teko ir Kinijos prekių ženklams „Oppo“ bei „Honor“, kurių bendri išmaniųjų telefonų pardavimai nedaug atsiliko nuo „Apple“.

„Apple“ rezultatai Kinijoje nukentėjo dėl „iPhone“ pardavimų nuosmukio: 2023 m. buvo parduota 51,8 mln. šio prekės ženklo išmaniųjų telefonų, o 2024 m. – 42,9 mln.

„Dėl intensyvios konkurencijos turime nuolat besikeičiančią aplinką“, – sakė „Canalys“ tyrimų vadovė Amber Liu ir pridūrė, kad „Apple“ susidūrė su „augančiu spaudimu iš vietinių konkurentų pusės“.

Lyderė „Vivo“ praėjusiais metais pademonstravo „stiprų pagreitį“, sakė A. Liu, pažymėdama, kad įmonės strategija padėjo jai „įsitvirtinti pradinio lygio ir vidutinės bei aukštesnės klasės segmentuose“.

Tuo tarpu Šendžene įsikūrusi technologijų milžinė „Huawei“, kuriai Vašingtonas kadaise dėl susirūpinimo nacionaliniu saugumu paskelbė griežtas sankcijas, 2024 m. savo namų rinkoje toliau stiprėjo.

Praėjusiais metais įmonė pademonstravo 37 proc. metinį išmaniųjų telefonų pardavimų šuolį, rodo „Canalys“ duomenys.

Kinijoje „iPhone“ ir toliau išlieka populiarūs, tačiau pastaraisiais metais, stiprėjant sektoriaus konkurencijai, daugelis milžiniškos rinkos vartotojų perėjo prie vietinių alternatyvų.

„Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas pernai kelis kartus lankėsi Kinijoje, JAV technologijų milžinei bandant paskatinti visoje šalyje smunkančius pardavimus.

Remiantis „Canalys“ duomenimis, „Apple“ ketvirtojo ketvirčio išmaniųjų telefonų siuntos smuko 25 proc.

Ataskaitoje priduriama, kad žemyninės Kinijos išmaniųjų telefonų rinka ketvirtąjį ketvirtį, lyginant su praėjusiais metais, išsiplėtė penkiais procentais, o bendras parduotų išmaniųjų telefonų skaičius sudarė 77,4 mln. vienetų.

Praėjusią savaitę buvo sulaukta teigiamo signalo: Pekinas paskelbė, kad pradės subsidijuoti individualius tam tikrų išmaniųjų telefonų įsigijimus, pratęsdamas nuolaidų programą, kuri, kaip tikimasi, sustiprins vartotojų išlaidas.

Naujausia politika „padėjo pamatus šių metų rinkos augimui“, teigė „Canalys“ tyrimų analitikas Lucas Zhongas, pridurdamas, kad „pardavėjai jau pradėjo ruoštis naujiems kanalams ir tiekimui“.

#KINIJA#APPLE#TELEFONAI#PARDAVIMAI