Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
„Newsec“ apklausus įmones, kuriose dirba apie 17 tūkst. darbuotojų, paaiškėjo, kad beveik 87 proc. biurų nuomininkų Vilniuje taiko hibridinio darbo modelį: vis dažniau siūloma galimybė 1–3 darbo dienas dirbti nuotoliniu būdu ar iš pasirinktos lokacijos. Viena pagrindinių pokyčių priežasčių – darbuotojų motyvacija.
„Lietuvoje darbuotojų sugrįžimą į biurus labiausiai inicijuoja darbdaviai. Jei įmonė svarsto keisti biurą, turi rinktis taip, kad naujoji darbovietė motyvuotų žmones. Patraukliausių darboviečių kriterijai šiandien apima verslo centro lokaciją mieste, jį supančią infrastruktūrą, siūlomų paslaugų spektrą biurų pastatuose ir aplinkui, susisiekimo viešuoju transportu patogumą bei parkavimo vietų skaičių“, – pranešime sakė „Newsec“ tarpininkavimo grupės Lietuvoje vadovė Jurgita Ragaišė.
Centrinėse miestų dalyse statomi biurai, įsiliejantys į efektyviai išplėtotą miesto infrastruktūrą, suteikia patrauklumo įmonėms bei patogumo jų darbuotojams.
Kitas svarbus darbuotojų motyvacijos faktorius, į kurį atsižvelgia įmonių vadovai – produktyvesnė tarpusavio komunikacija, socializacija, komandiškumo stiprinimas, bendras įsitraukimas į užduotis bei produktyvumas.
Dėl šios tendencijos mažėja darbo vietų didelėse ir atvirose biurų erdvėse. Naujausių verslo centrų planuose tarp skirtingų komandų kabinetų įterpiamos kitos paskirties patalpos, tokios kaip susitikimų erdvės, arba formuojami dideli kabinetai (6–10 vietų).
Dabartiniame NT rinkos kontekste biuruose darbo vietų formuojama apie 15 proc. mažiau lyginant su grynuoju darbuotojų skaičiumi. Pasak „Newsec“, tai – hibridinio darbo pasekmė, kurią darbuotojai vertina teigiamai.
„Šiandien darbo erdvės orientuojamos susitelkiant į komandinį darbą, susitikimus, bendrą laisvalaikio praleidimą. Nuomininkai biurų erdves planuoja individualiai, todėl svarbiausiu kriterijumi išlieka pastato erdvių lankstumas ir lengvas jų pritaikymas skirtingiems poreikiams“, – teigia J. Ragaišė.
Kiti svarbūs kriterijai renkantis biurą nuomai, pasak „Newsec“ – tai nuomos kaštai, kuriuos sudaro ne tik patalpų mokestis, bet ir įrengimo kaina bei papildomi mokesčiai.