Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
EtapliusŠaltinis: ELTA
Anot jos, tokią lietuvių nuomonę lemia dvi priežastys, kurių viena – didelė kaina. Tyrimo duomenimis, net 53 proc. apklaustųjų teigė, kad elektromobilio nesirinktų dėl per didelės rinkoje vyraujančios jo kainos.
Tačiau „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovas Vaidotas Gurskas su šia nuomone nesutinka.
„Skaičiavimai rodo, jog elektra varomas automobilis viso eksploatacijos periodo metu yra pigesnis pasirinkimas. Reguliarių aptarnavimų metu elektromobiliams keičiama mažiau komponentų, todėl kaštai – gerokai mažesni.
Be to, remiantis Lietuvos energetikos agentūros šių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios išlaidos patiriamos važiuojant elektromobiliu“, – pranešime cituojamas ekspertas.
Vis tik mažą susižavėjimą elektromobiliais lemia ir kita priežastis – per trumpa važiavimo trukmė su viena įkrova. Reikšmingai didelė dalis – 54 proc. – respondentų tokio automobilio nepirktų dėl per trumpo nuvažiuojamo atstumo.
„Natūraliai, šis faktorius glaudžiai susijęs su įkrovimo taškų infrastruktūros plėtra. Nors palyginti su praėjusiais metais atlikta apklausa, apklaustųjų, nurodžiusių nepatogų įkrovimo stotelių tinklą, kaip neigiamą elektromobilių aspektą, sumažėjo ir galime daryti prielaidą, kad situacija po truputį gerėja, tačiau tai vis dar išlieka aktuali problema didelei daliai žmonių“, – pažymėjo V. Gurskas.
„Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ šių metų gegužę. Jos metu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1 000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.