PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kas gero ekranuose?2023 m. Spalio 19 d. 11:53

Apie filmą „Tu man nieko neprimeni“: „Jame vaizduojamos patirtys man, aseksualiam žmogui, yra gerai pažįstamos“

Lietuva

Filmo stop kadrai

Augustė SturlytėŠaltinis: Pranešimas spaudai


281146

Režisierės Marijos Kavtaradze intymi meilės istorija „Tu man nieko neprimeni“ tebekeliauja po kino teatrus. Šios istorijos centre – du palengva vienas kitą įsimylintys žmonės, o vienas iš jų atskleidžia esantis aseksualus. Šie žmonės pasiryžta savojo intymumo ieškoti drauge – atrasti savo pačių būdą kurti santykius. Režisierė neslepia turėjusi baimių reprezentuoti aseksualius žmones, o šiomis temomis kasdien besidomintis ir kalbantis Cody Webb tikina, kad jai tai pavyko.

Tu man nieko neprimeni - Kino Pavasaris

„Visuomet baugu imtis vaizduoti mažai reprezentuojamą grupę, kai pati nesi jos dalis. Kyla ir etiniai klausimai – ar iš viso turiu teisę tai daryti? To nežinau, tačiau stengiausi kuo geriau padaryti namų darbus, įsigilinti tam, kad galėčiau kalbėti su nuoširdžiausia pagarba“, – pasakoja Marija Kavtaradze. „Rašydama scenarijų daug tyrinėjau – apie aseksualumą skaičiau forumuose (AVEN), stebėjau „YouTube“ („Slice of Ace“, „AmeliaAce“), „TikTok“ kūrėjus. Susipažinau su aseksualiais žmonėmis, kurie sutiko padėti atsakydami į mano klausimus.“

JAV komikas ir turinio kūrėjas Cody Webb, taip pat žinomas iš „The Ace Council“ paskyros „TikTok’e“, kur kalbama aseksualiems žmonėms ir queer bendruomenei svarbiomis temomis, sako, kad „Tu man nieko neprimeni“ istorija jį įtikino: „Iškart pajutau, kad šis filmas buvo paremtas kruopščiu tyrimu – mane tai sužavėjo. Daugelis jame vaizduojamų patirčių man, aseksualiam žmogui, yra labai gerai pažįstamos. Pagrindinio vyro personažo Dovydo ir aplinkinių reakcijos – labai nuoširdžios ir tikros.“

„Nežinojau, ko tikėtis, nes vaidybiniuose filmuose dažnai vyrauja stereotipai, bet šie personažai išties įvairialypiai ir sudėtingi. Jie abu tikrai stengiasi, kad jų santykiai pavyktų. Ir susiduria su tokiomis pačiomis problemomis, kokių gali turėti bet kuri kita pora – asmenybių nesuderinamumas, pavydas, bendravimo stoka… Užuot stengęsi būti savimi, jie mėgina būti tais, kuo, jų manymu, kitas nori juos matyti“, – įspūdžiais po filmo dalinasi C. Webb.

Tu man nieko neprimeni - Kino Pavasaris

„Manau, kad filme labai gerai atspindėtas aseksualumas, žmonių reakcijos į jį ir aseksualaus žmogaus bandymas susikalbėti su tuo, kuris toks nėra. Pavyzdžiui, kai Dovydas Elenai atskleidžia esantis aseksualus, ji ima juoktis ir padaro prielaidą, kad ji tiesiog jam nepatinka – taip iš tiesų gyvenime nutinka. Žmonės mano, kad potraukis yra visuomet vienodas ir jei žmogus netraukia seksualiai, draugystė tegali būti platoniška“, – svarsto C. Webb.

„Ruošdamasi filmui įsitikinau, kad kiekvieno žmogaus istorija ir santykis su savo seksualumu yra labai skirtingi. Aseksualumas yra labai plataus spektro ir manau, kad kartais sunku save kažkur priskirti. Net skirtinguose santykiuose jis gali būti vis kitoks, be to, gali keistis laikui bėgant. Būtent todėl susitelkiau į šiuos konkrečius personažus – būtent jų meilės istoriją ir iššūkius. Tai man suteikė pasitikėjimo kurti tokius veikėjus, kurie, mano manymu, būtų įtikinami“, – pasakoja M. Kavtaradze.

„Tikiu, kad šis filmas kai kuriems aseksualiems žmonėms gali padėti suprasti, ką jie išgyvena. Nes jei aplink tave nėra bendruomenės, užtrunka, kol supranti, kas esi. Žinoma, šio filmo nerekomenduočiau tai aseksualių žmonių bendruomenės daliai, kuriems seksas yra atstumiantis – jie tikriausiai nenorėtų to matyti. O ne aseksualiems žmonėms yra svarbu suprasti aseksualių žmonių kompleksiškumą. Jei žiūrite šį filmą ir dedate pastangas suprasti – labai gerai!, – į filmą „Tu man nieko neprimeni“ kviečia C. Webb.

Tu man nieko neprimeni - Kino Pavasaris

Filmo „Tu man nieko neprimeni“ anonsas:

Intymioje meilės istorijoje „Tu man nieko neprimeni“ šiuolaikinio šokio šokėja Elena sutinka gestų kalbos vertėją Dovydą. Tarp jų užsimezga švelnus ryšys, Dovydas ir Elena ima artėti vienas prie kito ir platoniški santykiai pamažu virsta romantiniais. Kai Dovydas atskleidžia esantis aseksualus, jiedu pasiryžta savojo intymumo ieškoti drauge – atrasti savo pačių būdą kurti santykius.

„Tu man nieko neprimeni“ nuo pasaulinės premjeros ir geriausios režisūros apdovanojimo prestižiniame „Sundance“ (JAV) festivalyje jau apkeliavo tarptautinius Stambulo (Turkija), Sidnėjaus (Australija), Karlovi Varų (Čekija), Taipėjaus (Taivanas), „Atlantidos“ (Maljorka, Ispanija), „Naujųjų horizontų“ (Vroclavas, Lenkija), Durbano (Pietų Afrikos Respublika), „Love and Anarchy“ (Helsinkis, Suomija), Batumio (Sakartvelas), Atėnų (Graikija), Hamburgo (Vokietija), Ciuricho (Šveicarija), BFI Londono ir kitus kino festivalius. Filmas yra Lietuvos pretendentas siekti „Oskaro“, o Europos kino akademija jį atrinko į kūrinių, besivaržančių dėl Europos kino apdovanojimų nominacijų, sąrašą.

Filme pagrindinius vaidmenis atlieka Greta Grinevičiūtė ir Kęstutis Cicėnas, filmo režisierė Marija Kavtaradze taip pat yra ir jo scenarijaus autorė, filmo operatorius: Laurynas Bareiša, dailininkė: Sigita Šimkūnaitė, prodiuserė: Marija Razgutė („M–Films“). Filmo gamybą iš dalies finansuoja Lietuvos kino centras, jis kuriamas bendra gamyba su Ispanija ir Švedija.

Šis filmas – antrasis Marijos Kavtaradze pilnametražis darbas. Jos pirmojo kūrinio „Išgyventi vasarą“ (2018 m.) tarptautinė premjera įvyko Toronto kino festivalyje, o vėliau, pelnęs pripažinimą ir namie, filmas apkeliavo daugybę tarptautinių festivalių, pelnė publikos ir žiuri apdovanojimų, jo rodymo teises įsigijo nemažai užsienio televizijų ir namų kino platformų.

Apie „M–Films“

2008 m. įkurta kino gamybos kompanija „M–Films“ prodiusuoja vaidybinius bei animacinius filmus, kurie sėkmingai pristatomi svarbiuose tarptautiniuose kino festivaliuose, ne vienas jų apdovanotas Nacionaliniais Lietuvos kino apdovanojimais bei „Sidabrinėmis gervėmis”. Kompanija prodiusuoja jaunosios kartos Lietuvos režisierių – Marijos Kavtaradzes („Išgyventi vasarą“, „Tu man nieko neprimeni“), Andriaus Blaževičiaus („Šventasis“, „Bėgikė“), Karolio Kaupinio („Nova Lituania“), Vytauto Katkaus („Uogos“) – filmus, o taip pat dirba su tarptautinės bendros gamybos projektais.