PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Įvairenybės2018 m. Lapkričio 28 d. 09:02

Anoniminiai skambučiai savivaldybei – jos gyvenimo veidrodis

Alytus

Kestutis MatuleviciusŠaltinis: Etaplius.lt


62177

Beveik kiekviename rajoniniame laikraštyje, pirmajame puslapyje, rajono gyventojai gali rasti skelbimą, kuriame nurodytas numeris telefono, kuriuo galima paskambinti rajono savivaldybės merui ir išsakyti savo problemas, užduoti klausimus, teikti pasiūlymus. Gyventojai šiuo telefonu noriai naudojasi. Iki vakar dienos rajono savivaldybės nemokama anonimine informavimo telefonu linija „Informuok merą“ buvo gauti 68 pranešimai.

Kaip „Lazdijų žvaigždei“ sakė rajono savivaldybės administracijos Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėja Danguolė Barauskienė, per šešerius metus, kai buvo įsteigta ši linija, skambučių skaičius per metus beveik nesikeičia – per 12 mėnesių rajono gyventojai šia linija paskambina maždaug 100 kartų. Sakyti, kad skambina 100 gyventojų, būtų netikslu, nes kai kurie jų yra nuolatiniai šios linijos „klientai“ ir per metus šiuo telefonu kreipiasi keletą kartų. Ne dėl to, kad jų problema liko be atsako. Dažniau skambina žmonės, kurie nori paskųsti kokį nepatinkantį kaimyną ar giminaitį. Tačiau net ir tokiu atveju savivaldybės darbuotojai privalo aiškintis situaciją, todėl skambina seniūnui, teiraujasi, kartais važiuoja patikrinti skundo „objekto“.

Per šešerius metus, kaip teigė D. Barauskienė, dauguma temų liko tos pačios: kelių remontas, palaidi, valkataujantys šunys, gatvėje dingusi elektra. Tačiau vis dažniau gyventojai išsako ir kitas, ne savivaldybės administracijos kompetencijai priklausančias problemas: dėl neveikiančių bankomatų, nepatinkančių straipsnių pavadinimų, išspausdintų rajono laikraščiuose, netaktiško rajono gydymo įstaigų gydytojų elgesio, jų abejingo požiūrio į pacientus, net teiraujasi, kada Lenkija švęs savo Nepriklausomybės dieną. Pasitaiko ir malonių skambučių – žmonės dėkoja merui už sveikinimus jų asmeninės šventės proga, už pagalbą sprendžiant jiems aktualią problemą. O kartais ir vienas skambutis tampa didelio ir svarbaus darbo, aktualaus visai to kaimo bendruomenei ar miesteliui, pradžia.

Pagrindinė problema, dėl ko kai kuriems skambinusiems žmonėms savivaldybės darbuotojai negali padėti, sakė savivaldybės administracijos Dokumentų ir informacijos skyriaus vedėja D. Barauskienė, yra ta, kad žmonės nesupranta, kaip šia linija reikia naudotis. Skambindami jie tikisi, jog būtinai atsilieps meras. Tačiau linija veikia taip, kad pokalbis kiekvieną kartą, ar žmogus skambintų darbo dienos, ar bet kuriuo paros metu, poilsio dienomis, yra įrašomas. O meras juos perklauso tik turėdamas laisvo laiko. Todėl, išgirdę operatoriaus nurodymą kalbėti po signalo ir žinią, kad pokalbis bus įrašomas, kai kurie žmonės tiesiog išjungia savo telefoną. Yra buvę atvejų, kad vėliau, kai savivaldybės darbuotojai jiems perskambina norėdami pasiteirauti, kokiu klausimu skambino, jie išgirsta tik virtinę keiksmažodžių...