Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Alytaus miesto savivaldybės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė
Kol kas naudokimės šiais laiptais. O netrukus prieiga prie tilto taps dar geresnė visiems.
Baltosios rožės tiltas per Nemuną, nuo jo atsiveriantys gamtos vaizdai vilioja pėsčiuosius ir dviratininkus. Prieš dešimtmetį statant tiltą, vienoje pusėje pritrūkta lėšų nusileidimui įrengti, jų pakako tik statiems laiptams.
Gavus lėšų iš Europos Sąjungos, jau parengtas projektas, šiuo metu atliekamos jo bendroji ir paveldosauginė ekspertizės.
Vasarą planuojama pradėti rangos darbų pirkimo procedūras.
Planuojama įrengti patogų nusileidimą, kuris Pirmojo Alytaus pusėje be vargo leis užkilti ar nusileisti tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, tiek žmonėms su negalia ar tėvams su mažyliais vežimėliuose.
Metalinio serpantino turėklai derės prie Baltosios rožės tilto dizaino, o poilsio aikštelės suteiks galimybę stabtelėti ir pasigrožėti vaizdu.
Bus išsaugotas vietovės vientisumas ir visiems bus patogu mėgautis Alytaus grožiu.
Apie Baltosios rožės tiltą.
Aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių tiltas (projekto aut. V. Karieta), pastatytas Alytuje 2015 m. ant išlikusių buvusio geležinkelio tilto taurų, įrašytas į Lietuvos rekordų knygą. Jo aukštis – 38,1 m, ilgis – 240,52 m. Oficialiai tiltas atidarytas 2016 m. birželio 4 d. Jis sujungė abiejų, miestą dalijusio, Nemuno krantų dviračių ir pėsčiųjų takus.
XIX a. antroje pusėje stiprinant vakarines Rusijos imperijos (tuo metu Lietuva buvo užgrobta Rusijos) sienas, į Alytų, kaip III klasės tvirtovę, buvo nutiestas karinis geležinkelis. Šioje vietoje 1897–1899 m. pastatytas novatoriškos gembinės konstrukcijos tiltas (projekto aut. N. Beleliubskis), kurio aukštis – 33 m, ilgis – 240,5 m. Tilto važiuojamoji dalis buvo skirta traukinių ir vežimų eismui.
Pirmojo pasaulinio karo metu, 1915 m., besitraukianti caro kariuomenė tiltą susprogdino. Alytų užėmę vokiečiai jo vietoje pastatė laikinąjį medinį karinį geležinkelio tiltą. Jo aukštis buvo 35 m, ilgis – 294 m. Tiltas tarnavo iki 1926 m., vėliau – išardytas.