Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Alytaus miesto savivaldybės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė
Kaip Diplomo programa (DP) pakeitė tavo požiūrį į mokymąsi?
Mokymasis, be abejo, yra vienas svarbiausių dalykų žmogaus gyvenime. Visiems tekę girdėti, jog mokytis tenka visą gyvenimą. Retai kada pats susimąstydavau, kad toks svarbus dalykas gali būti toks sudėtingas. Mokytis reikia mokėti, o švietimo sistema, nors visada duoda valtį, kartais pamiršta duoti irklus.
IB mokytojai retai laiko mokinius už rankos. Jie neduoda atsakymo iškart. IB tikslas – suteikti žinių, kaip rasti reikiamą atsakymą kuo savarankiškiau ir efektyviau. Programos koncentravimasis į savarankiškumą verčia mokinius ieškoti efektyvių mokymosi būdų ir taip „atkasti“ sau tinkamiausius.
Galiu patvirtinti, kad IB išugdytas savarankiškumas persikelia į universiteto paskaitas.
Be savarankiškumo, IB siūlo ir iš kito perspektyvos pažvelgti į tai, kas yra mokslas apskritai. Tai vyksta TOK, arba Žinių teorijos, pamokose. Jų esmė, nors ir sunkiai įkandama, yra išmokyti mokinius suprasti patį mokslą. Kas kuria žinias? Kam jos reikalingos? Kas jas įkvepia? Kokios jų pasekmės. Tokiu būdu IB leidžia mokiniams prisiliesti prie švietimo sielos, informaciją ne tik gauti, bet ir ją suprasti, interpretuoti, permąstyti kritiškai.
Kuris DP dalykas ar projektas tau pasirodė sudėtingiausias ir kaip su tuo susidorojai?
Man asmeniškai buvo sunku suvokti matematiką, net ir lengvesniu (SL) lygiu. Ar galima teigti, kad su tuo susidorojau? Na, nežinau. Egzaminą išlaikiau ketvertu (7 balų sistemoje). Bet tai jau iš esmės mano kaltė. Įdedant pakankamai darbo, viskas programoje yra normalaus lygio. Nereikia būti genijumi.
O kalbant apie projektus, tai tikriausiai būtų išplėstinis rašinys arba EE. Tai toks rimtesnis rašto darbas iš pasirinkto dalyko, pasirinkta tema. Jo apimtis – 4000 žodžių. Sunku tai, kad reikia ne tik geros temos, bet ir gebėti ieškoti šaltinių, juos skaityti, interpretuoti, tinkamai cituoti. Vėlgi, sunku pasakyti, kad su tuo „susidorojau“. Skamba lyg turėčiau vardinti kokius nors triukus, kaip darbą palengvinti ir pagreitinti. Iš tiesų su IB darbais „susidoroji“ skirdamas jiems laiko ir labai daug dirbdamas.
Kokie įgūdžiai, įgyti mokantis pagal DP, tau labiausiai praverčia dabar?
Be abejo, laiko planavimas. IB skatina savarankiškumą. Namų darbai kartais reikalauja kūrybiškumo, tyrimo, skaitymo. Kartais namų darbas yra didelės apimties, o jam duotos kelios savaitės. Visuomet reikia mokėti skaldyti didelius darbus, prioretizuoti svarbesnius. IB išmoko padaryti sklandžiai ir laiku, kas universitete yra labai svarbu.
Ką patartum mokiniams, kurie svarsto apie DP? Kokie pagrindiniai dalykai, į kuriuos jie turėtų atkreipti dėmesį?
Visos švietimo programos yra sugalvotos žmonių, o žmonės, žinoma, nėra idealūs. Jei į IB mokinys eina ne iš meilės mokslui, na… kiekvienam savo, žinoma, bet bus sunku. IB atims tikrai daug asmeninio laiko. Be to, reikalauja labai konkretaus žinojimo, ką norite veikti ateityje. Bus ir streso, ir sunkumų, nemeluosiu, bemiegių naktų. Bet kurioje programoje taip nebūna?..
Jei turite svajonę, norite suprasti pasaulį, mąstyti ir išeiti turėdami įgūdžių, tuomet prašom, IB jums. Vaikščiodami mieste ar su draugais prisiminsite IB pamokas ir pasidarys labai aišku, kiek jos yra susietos su realiu gyvenimu.
Žinoma, atsižvelkite į savo įgūdžius. Kaip galite įveikti stresą. Ar mokate bent šiek tiek planuoti laiką. Norėtųsi sakyti „atkreipkit dėmesį į savo pažymius, ar pavešit“. Bet pasakysiu taip: mokykloje nėra kvailų žmonių. Visi mokiniai yra protingi ir kiekvieną rugsėjo pirmąją kildami klase aukščiau tą parodo. Kas tie pažymiai, kai turit svajonę? Kai turit norą? Viskas įmanoma, kai ko nors nori, ypač programoje, kuri nori jums duoti tai, apie ką svajojate.
Kokios naudos tau suteikė DP programa stojant ar dabar besimokant?
Laiko planavimą! Žinoma, IB išmoko rašyti motyvacinius laiškus universitetams, išsiunčia egzaminų rezultatus universitetams. Moko akademinio rašymo stiliaus, kuris be galo svarbus bet kuriame universitete. Taip pat moko teisingai cituoti šaltinius. Ugdo, be abejo, ir komunikaciją, bendradarbiavimą, gerina bendravimo įgūdžius.
Koks yra požiūris kitose šalyse, kai į universitetus stoja DP programą baigę mokiniai?
Gal kiek susprogdinsiu tą burbulą, bet išskirtinio dėmesio jums neparodys. Tačiau jūsų balai palengvina stojimą. CAS veiklos padeda stojant, nes universitetai mėgsta girdėti apie įvairias veiklas. Be to, nereikia atskiro anglų kalbos egzamino.
Jeigu reiktų dar kartą rinktis, ką pasirinktum – DP ar nacionalinę programą? Ką patartum tiems, kurie neapsisprendžia, kurią programą rinktis?
IB. Be jokių apmąstymų IB. Baigiau įgijęs naujų įgūdžių, gebėjimą mokytis, planuoti. Jaučiuosi atviresnis pasauliui. Jei neapsisprendžiate ir bent šiek tiek norite pasikeisti ir augti kaip žmonės, IB jums.
Kas, tavo nuomone, IB yra geriau nei nacionalinėje? Ar patyrei kažkokių sunkumų, susijusių su IB?
Nemėgstu elitizmo. Abi programos turi privalumų. IB galbūt moko daugiau savarankiškumo ir gilinasi į dalykus smarkiau. Taip pat moko kritiškai mąstyti. Na, o apie sunkumus jau kalbėjau.
Kaip ruošeisi egzaminams? Ką patartum tiems, kurie tik pradeda DP?
Dažniausiai viskas pamokose būna labai organizuota, tad dažnai užtenka tiesiog skaityti savo užrašus. Bet visada rekomenduotina skaityti mokytojų pasidalintą informaciją, skaidres. Naudotis interneto šaltiniais tokiais kaip BioNinja arba YouTube kanalais apie kiekvieno dalyko kursą.
Paulius, Kajus, Džiugas, Kamilė, Šv. Benedikto gimnazijos jaunieji žurnalistai