Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos mokytojai semiasi patirties ir dalijasi savąja, dalyvaudami Erasmus+ KA1 projekte „Šiuolaikinis mokytojas – ateities kartų architektas". Jau stebėjome Islandijos bei Ispanijos mokyklose vykstantį ugdymo procesą, o visai neseniai mokyklos direktorius Alfonsas Lietuvininkas, anglų kalbos mokytoja Jurgita Valaitienė ir biologijos mokytoja metodininkė Regina Gimbutienė lankėsi Bulgarijoje Sopoto mieste esančioje Nedelya Petkova vardo pradinėje mokykloje.
saltiniu-pagrindines-mokyklos-pedagogu-stazuote-bulgarijoje-2.jpg
Nedidelis Sopoto miestas yra šiaurės vakarų Bulgarijoje. Iš dviejų pusių jį supa tolyn besitęsiantis Stara Planina kalnų masyvas. Nuo stačių kalnų šlaitų krinta daugybė krioklių, miestelyje atsiveriančių geriamojo vandens šaltiniais. Kalnai ne tik traukia akį – čia viena geriausių parasparnių sporto vieta. Šiame regione slėniuose tarp kalnų auginamos rožės, iš kurių išgaunamas Bulgarijos rožių aliejus.
Turtinga Sopoto miesto istorinė praeitis, todėl čia daug paminklų nacionaliniams didvyriams, karų vadams. Sopoto mieste gyveno ir kūrė Bulgarijos literatūros tėvu vadinamas rašytojas Ivan Vazov.
Sopoto mieste veikia etnokultūrinis edukacinis centras, kur mokiniai supažindinami su regiono istorija, senaisiais amatais, mokomasi liaudies dainų, šokių, tradicijų. Lankydamiesi centre–muziejuje atradome panašumų su Lietuvos senovės buitimi ir amatais, bet bulgarų liaudies šokį išmokti nebuvo labai lengva.
Pradinė mokykla, kurioje viešėjome, pavadinta Bulgarijos švietimo pradininkės Nedelya Petkovos vardu. Joje mokosi apie 300 moksleivių. Mokyklos prioritetai – istorinis-etnokultūrinis ir gamtamokslinis ugdymas. Didelis dėmesys mokykloje skiriamas gamtos pažinimui, todėl pamokos dažnai vyksta gamtoje, kalno papėdėje. Vienoje dalyvavome ir mes. Kartu su mokytoja ją vedė nacionalinio parko „Centralen Balkan" darbuotojai. Tokia naudinga specialistų–žinovų pagalba rekomenduosime pasinaudoti ir savo mokyklos mokytojams, patarsime dažniau taikyti praktinį patyriminį ugdymą bei organizuoti pamokas gamtoje.
Mokykloje ne tik stebėjome pamokas, bet ir dirbome grupėse su mokiniais, diskutavome su mokytojais, tobulinome bendrąsias ir dalykines kompetencijas.
Susitikimuose su mokyklos bendruomene pristatėme savo mokyklos pasiekimus, įgyvendinant Geros mokyklos koncepciją, popamokinės veiklos formų įvairovę, diegiant STEAM strategiją. Savo miestą, šalį taip pat pristatėme ir priėmime pas miesto merą.
Stažuotė buvo naudinga. Belieka parsivežtas idėjas bei įgytas žinias taikyti ugdymo procese.