PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Vasario 4 d. 14:57

Alytaus paštininkai: „Tai – pasityčiojimas. Svarstome apie streiką“

Alytus

Alytaus GidasŠaltinis: Etaplius.lt


70492

Vasarį, uždarius „Lietuvos ryto“ redakciją ir spaudos platinimo tarnybą Alytuje, Lietuvos pašto darduotojams teko 4 kartus didesnis periodinių leidinių krūvis.

Alytausgidas.lt redakciją pasiekė informacija iš Alytaus paštininkų, kad po „Lietuvos ryto“ tarnybos uždarymo jiems atiteko ne tik minėtos bendrovės leidinių platinimas, tačiau ir mieste pagrindinis „Alytaus naujienų“ laikraštis bei kiti spaudiniai.

„Spaudos padaugėjo ženkliai. Kekvienas laiškininkas iki šiol išplatindavo nuo 10 iki 20 spaudos vienetų šeštadieniais, o pirmąjį vasario šeštadienį jau nešė nuo 40 iki 180 vienetų kiekvienas“, - mūsų portalui patvirtino Alytaus mieste dirbantys paštininkai.

Didėjančios darbo apimtys, atrodytų, turėtų džiuginti daugiau uždirbsiančius. Deja, panašu, kad apie didesnius atlyginimus Lietuvos pašto spaudos platintojams Alytaus mieste nekalbama.

Negana to, kad Alytaus paštininkams nežadami didesnė alga už didesnius krūvius, panašu, jog iš 12 laiškininkų planuojama palikti vos 7. Gali būti, kad likusiems dirbti paštininkams atiteks mažiausiai dukart daugiau darbo (vietoje 10-15 kg – po 20-30 kg kasdien) 2 apylinkėse už tą patį vieną atlyginimą ir etatą.

Tiesa, liksiantiems laiškininkams norima įtaisyti elektrinius, po 2 tūkstančius eurų kainuojančius dviračius, esą taip apylinkes bus galima aptarnauti greičiau ir nereikės visko neštis ant pečių.

„Realybė kitokia. Ne daugiabučio kiemuose dirbti su dviračiu! „Pėsčiais“ vadinamų daugiabučių namų kiemuose važinėti nėra kur, o laiškininkas reikiamus adresatus pėščiomis pasieks greičiau negu stumdamiesi dviračius nuo laiptinės iki laiptinės ir juos kaskart rakinėdami“, - teigia paštininkai.

„Tai – valdžios pasityčiojimas iš darbuotojų. Deja, pašto valdžia net nemėgina įsigilinti į laiškininkų pastabas ir prašymus. Svarstome ir apie streiką“, - planuoja Alytaus paštininkai.

Ką mano apie susidariusią situaciją Dzūkijos sostinėje, į Lietuvos pašto vadovybę Alytausgidas.lt kreipėsi šiais klausimais:

1. Kiek procentų (vienetų) spaudos vidutiniškai padaugėjo laiškanešiams Alytaus mieste Lietuvos paštui perėmus „Lietuvos ryto“ skyriaus Alytuje užsakymus?

2. Ar tiesa, kad ženkliai padidėjus darbų kiekiui, atlygiai laiškininkams nesikeitė ir nesikeis?

3. Ar tiesa, kad bus atleidžiami 5 laiškininkai ir visiems likusiems 7 laiškininkams bus išskirstytos likusios 5 apylinkės?

4. Ar gali būti taip, kad Alytaus mieste vietoje 10-15 kg, sujungus apylinkes, vienam laiškininkui kasdien teks po 20-30 kg?

ATNAUJINTA

Į pateiktus klausimus Lietuvos pašto vadovybės atstovai kol kas neatsakė, tačiau mus pasiekė su tema susijęs paaiškinimas.

KOMENTARAS

Lietuvos pašto korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė:

- Prenumeratos nešiojimo paslauga yra viena svarbiausių paslaugų, todėl pokyčiai Lietuvos pašto tinklo struktūroje vyko, vyksta ir vyks nuolatos. Pašto paslaugos yra itin dinamiška ir itin konkurencinga rinka, todėl Lietuvos paštas visuomet ieško kaip pirma, dar labiau pagerinti savo aptarnavimo kokybę, antra, turėti kuo optimaliausią, ekonomiškai pagrįstą tinklą. Noriu pažymėti, bet kokie pokyčiai yra daromi būtent todėl, kad būtų kuo efektyvesnės pašto paslaugos bendrovės klientams. Norime pabrėžti, kad Alytaus laiškininkų darbo sąlygos tik gerės. Pirma, kovo mėnesį paštininkams bus pristatyti modernūs, šiuolaikiški krepšiai ant ratukų, kurie palengvins nešamą krūvį ir leis patogiau dirbti. Antra, gegužę laiškininkai gaus elektrinius dviračius, kuriuos naudoja daugelis Vakarų Europos paštų laiškininkai. Nors tai yra naujovė Lietuvoje, Europoje elektriniai dviračiai laiškininkams yra įprasta jų darbo priemonė. Noriu pabrėžti, kad elektriniai dviračiai yra ne šiaip paprasti elektriniai dviračiai, o pritaikyti būtent pašto paslaugoms atlikti. Jie bus pritaikyti didesnių svorių vežimui, turės plačius, modernius krepšius, į kuriuos galima bus susidėti patogiai tiek vežamas siuntas, tiek prenumeratą. Elektrinius dviračiui Lietuvos paštui gamina UAB „Baltik vairas“. Koks turi būti elektrinis dviratis laiškininkams konsultavomės su Skandinavijos šalių paštais, kurie elektrinius dviračius miestuose naudoja jau senai. Primenu, kad šiuo metu laiškininkai neša siuntas bei prenumeratą, eidami pėsčiomis.