PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2025 m. Sausio 30 d. 15:26

Alytaus Dzūkijos mokykla jau laukia pirmokų

Alytus

Alytaus miesto savivaldybės nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė


341927

Mokykloje kitaip eina laikas – svarbesnė data ne Naujieji metai, bet Rugsėjo pirmoji. Naujiems mokslo metams mokytojai ima ruoštis, apie juos galvoti gerokai anksčiau. Ypač tai tinka būsimų pirmų klasių mokytojoms, nes jos formuoja savo mokinių pirmąjį mokyklinį patyrimą, padeda jiems susitaikyti su nauja aplinka ir kuria teigiamą požiūrį į mokymąsi. Štai ir dabar, dar tik sausio pabaiga, o pradinių klasių mokytojos, kurios moko šiuo metu ketvirtokus, jau ima galvoti apie naujus mokslo metus ir naujus mokinius – būsimus pirmokus, permąsto savo darbo metodus, ieško naujovių.

Rugsėjo pirmąją Dzūkijos mokykloje pirmokus pasitiks dvi ilgametę darbo patirtį turinčios mokinių mylimos mokytojos – Asta Vieraitienė ir Irma Gruzinskienė.

Mokytoja Irma Gruzinskienė. Mokymosi gabumų atskleidimas ir aukšti pasiekimai. Mokytoja Irma Gruzinskienė yra išleidusi ne vieną pradinių klasių mokinių laidą. Bet kiekvieni pirmokai jai yra iššūkis, leidžiantis atsinaujinti. Ugdymą ji organizuoja atsižvelgdama į mokinių gebėjimus ir mokymosi galimybes. Ji kuria daug vaizdinių priemonių, taisyklių rinkinių, kurie padeda geriau suprasti ir įsiminti mokymosi medžiagą. Irma naudoja įvairius vadovėlius, pratybas ir papildomą mokymo medžiagą, ruošdama mokiniams darbo lapus pamokoms. Mokymą ji organizuoja ne tik klasėje, bet ir kitose erdvėse, tokiose kaip Vidzgirio biblioteka, muziejai, parkai, taip pat organizuoja ekskursijas.

Individualus dėmesys kiekvienam mokiniui. Mokytoja I. Gruzinskienė ypatingą dėmesį skiria individualiam požiūriui į kiekvieną vaiką, siekia atskleisti jų stipriąsias puses ir padėti įveikti sunkumus. Ji tiki, kad kiekvienas vaikas yra unikalus ir turi savo stipriąsias puses, kurias reikia pamatyti ir puoselėti. Mokytoja Irma labai mėgsta įvairius rankdarbius, tokius kaip siuvinėjimas kryželiu, nėrimas, vilnos vėlimas ir papuošalų kūrimas iš karoliukų. Ji stengiasi šiomis veiklomis sudominti mokinius tiek pamokų, tiek neformalių užsiėmimų „Idėjų laboratorija“ metu. Šie užsiėmimai ne tik lavina vaikų kūrybiškumą, bet ir skatina juos išbandyti naujas veiklas bei ugdyti kantrybę ir kruopštumą. Kūrybinga mokytoja drauge su mokiniais dalyvauja puošdama mokyklos erdves kalendorinių švenčių proga. Ji tiki, kad šventinė aplinka padeda sukurti jaukią ir džiaugsmingą atmosferą, kurioje vaikai jaučiasi laukiami ir vertinami. Be to, mokytoja Irma rengia parodas Vidzgirio bibliotekoje, kuriose eksponuojami mokinių darbai. Tai suteikia vaikams galimybę parodyti savo kūrybinius gebėjimus ir pasidžiaugti pasiekimais. Ji taip pat skatina mokinių kūrybiškumą ir ragina juos dalyvauti įvairiuose konkursuose, kurie padeda ugdyti pasitikėjimą savimi ir motyvuoja siekti geresnių rezultatų.

Asmeninės savybės ir savanorystė. Mokytoja Irma taip pat aktyviai dalyvauja bendruomenės veikloje. Ji savanoriauja asociacijoje „Keturkojo viltis“ (katinėlių prieglaudoje) ir stengiasi, kad jos auklėtiniai taip pat gebėtų atjausti silpnesnius ir juos globotų. Ji tiki, kad empatija ir rūpestis kitais yra svarbios vertybės, kurias reikia ugdyti nuo mažens. Kiekvienais metais mokytoja Irma organizuoja tęstinį projektą „Dalinamės gerumu“, kurio metu paremia asociacijos „Keturkojo viltis“ globotinius ir ten apsilanko su savo mokiniais. Šis projektas ne tik padeda vaikams suprasti savanorystės svarbą, bet ir skatina juos būti atsakingais ir rūpestingais bendruomenės nariais.

Mokytoja A. Vieraitienė. Mokymasis per santykio kūrimą. Mokytoja Asta Vieraitienė Dzūkijos mokykloje dirba jau 14 metus, turi 24 metų stažą. Ji ieško kuo įvairesnių būdų ir metodų perteikti vaikams mokomąją medžiagą, organizuoja išvykas. Ji pagarsėjusi kaip netradicinė mokytoja - netradicinė gerąja prasme. Ji mokinius pasikviečia į savo sodybą, kur organizuoja įvairias edukacijas – skaptuoja moliūgus, ragauja žolelių arbatą, gamina gėlių puokštes, kalėdiniu laikotarpiu pina vainikus. Ją mokiniai gatvėje vadina vardu, ir mokytoja tuo džiaugiasi, nes jai tai yra įrodymas, kad su mokiniais ji užmezgusi artimą ryšį. Mokytojai svarbu, kad mokykloje vaikai jaustųsi saugiai ir nebijotų klausti, bandyti, klysti. Mokytoja skatina pagarbą, bendradarbiavimą, emocinį intelektą ir kuria aplinką, kurioje vaikas pasitiki savo jėgomis. Klasė, kurioje mokytoja dirba, atrodo išskirtinai: suolai sustatyti ratu, viduje pūpso dideli sėdmaišiai - mokytojai svarbu, kad mokiniai matytų vienas kito akis - taip bendraudami kuria stipresnį ryšį vienas su kitu. Kartais penktadienį mokytoja su mokiniais kepa kukurūzų spragėsius ir žiūri penktadienio filmą. Mokslai dėl to nenukenčia, nes kitas dienas padirbėja daugiau. Mokiniai kas savaitę renkasi naują sėdėjimo vietą.

Mokiniams suteikia daugiau atsakomybės. Ugdo norą mokytis. Mokytoja Asta – žaisminga ir empatiška mokytoja, kuri mėgsta pabūti vaikų vietoje ir randa bendrą kalbą su kiekvienu mokiniu. Ji leidžia mokiniams išbandyti savarankiškumo ribas, skatindama juos augti ir mokytis iš savo patirties. Asta taip pat labai rūpinasi tvarumu ir stengiasi įtraukti šią vertybę į savo mokymo metodus. Mokytoja stebi vaikų elgesį, ugdo dėmesio koncentraciją, kalbinius ir loginius įgūdžius per įvairias veiklas – piešimą, žaidimus, istorijų pasakojimą, vaidybines ir matematines užduotis. Mokytoja taiko diferencijuotas užduotis, leidžia vaikams rinktis mokymosi būdus ir naudoja įvairias metodikas, kad mokymasis būtų patrauklus visiems mokiniams. Ji ne tik pastebi kiekvieno vaiko stiprybes bei tobulintinas sritis, bet ir padeda jas ugdyti, tobulinti. Mokytoja suteikia mokiniams daugiau atsakomybės, papildomų iššūkių, skatina mokymąsi per stipriąsias puses, gilintis į dominančias temas, ugdo lyderystę. Toks balansas tarp stipriųjų pusių puoselėjimo ir silpnųjų sričių tobulinimo padeda vaikams jaustis motyvuotais ir pasitikinčiais savo gebėjimais. Mokytoja palaiko glaudų ryšį su tėvais, dalinasi įžvalgomis apie vaikų pažangą ir teikia rekomendacijas, kaip stiprinti mokymosi įgūdžius namuose. Tokiu būdu mokytoja ne tik atskleidžia mokinių gebėjimus, bet ir ugdo jų pasitikėjimą savimi bei norą mokytis, o tai yra esminiai veiksniai, siekiantys galimybę siekti aukštų rezultatų.

Šachmatai – mokinių mąstymo gebėjimų ugdymui. Dar viena svarbi mokytojos Astos veikla – Dzūkijos mokykloje ji veda šachmatų pamokas 4–7 klasių mokiniams. Mokytojos mokiniai yra mokyklos, miesto ir net šalies turnyrų dalyviai bei nugalėtojai. Ji mokiniams formuoja nuomonę, kad šachmatų žaidimas svarbus ugdant loginį mąstymą, kurio labai reikia daugeliui pamokų, ypač matematikai.

Mokytojos Irma ir Asta kviečia tėvelius registruoti savo vaikus į pirmą klasę ir prisijungti prie šaunios Dzūkijos mokyklos bendruomenės
Net neabejojame, kad būsimi 2025–2026 mokslo metų Dzūkijos mokyklos pirmokai turės puikias pirmąsias mokytojas. Abi mokytojos yra pasiruošusios naujiems mokslo metams ir tikisi, kad jų mokiniai ne tik įgis žinių, bet ir patirs daug džiaugsmo bei nuotykių mokykloje.

Mokytojos Irma ir Asta kviečia tėvelius registruoti savo vaikus į pirmą klasę ir prisijungti prie šaunios mūsų mokyklos bendruomenės. Klasėje jos stengiasi kurti geranorišką aplinką ir džiaugiasi mokinių tėveliais, kurie supranta ir palaiko jų siūlomas idėjas, bendradarbiauja visais vaikų ugdymo klausimais ir pagal galimybes įsitraukia į klasės veiklą.

#ALYTUS#DZŪKIJA#MOKYKLA#PIRMOKAI