Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
AB „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Lukas JuozapaitisŠaltinis: BNS
„Manau, kad tikrai perspektyvos yra labai miglotos. Manau, kad šitas laivas po išsikrovimo pasirinks kokią nors laivų remonto įmonę kur nors Viduržemio jūroje“, – BNS antradienį sakė A. Šileika.
„Gal Turkijoje, aš taip spėju“, – pridūrė jis.
Vakarų laivų gamyklos vadovo teigimu, laivui nėra prasmės plaukti atgal į Baltijos jūrą dėl didelių kelionės kaštų.
„Deviacijos kaštai ir panašiai tikrai nėra ekonomiškai pagrįsti ir logiški“, – teigė A. Šileika.
Anksčiau jis teigė, jog Vakarų laivų gamykla teisę remontuoti „Ruby“ įgijo rugsėjo pradžioje laimėjusi tarptautinį konkursą. Audros apgadintas laivas į Klaipėdą būtų buvęs įleistas, jei Norvegijoje ar aplink būtų radęs uostą, kur galėtų iškrauti pavojingą 20 tūkst. tonų sprogios amonio salietros krovinį.
Tuo metu Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad laivo remonto vieta bus aiški jį iškrovus, tačiau jis taip pat abejojo, ar „Ruby“ įgula nuspręs grįžti tokį ilgą kelią.
„Matyt, bus ieškoma remonto vieta kažkur ten. Bet tai tik spekuliacija, šito nežinau“, – antradienį BNS sakė A. Latakas.
Dar iki pirmadienio prie Norvegijos dreifavęs laivas savo kelionės kryptimi buvo nurodęs Klaipėdą, tačiau antradienio rytą, laivų stebėjimo portalo „Marine Traffic“ duomenimis, jis jau plaukė link Marsaksloko uosto Maltoje.
Šiuo metu „Ruby“ yra Šiaurės jūroje ties Vokietija, o Maltą turėtų pasiekti spalio 8 dieną.
„Kelias tolimas, pažeistam laivui reikės plaukti Viduržemio jūroje, pabaigti plaukti Šiaurės jūra. Bet Šiaurės jūroje jis daugiau negali būti, tai pavojinga, audringa jūra, jam reikia palikti ją“, – BNS teigė A. Latakas.
Jis negalėjo patvirtinti, ar laivą priėmusiame uoste rusiška salietra bus iškrauta.
„Tai uostas, kuris priima. Be to, laivas su Maltos vėliava, galbūt ir tai turi įtakos. Negalėčiau pasakyti, kodėl buvo pasirinktas tas uostas. Vienareikšmiškai turbūt todėl, kad aplinkui (Skandinaviją ir Baltijos jūros regioną – BNS) niekas greičiausiai nenorėjo jo priimti. Tada jis išplaukė ten, kur jį priėmė“, – svarstė Klaipėdos uosto vadovas.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą. Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
Tiek A. Latakas, tiek susisiekimo ministras Marius Skuodis, tiek premjerė Ingrida Šimonytė anksčiau tikino, jog su kroviniu laivas į Klaipėdą nebus įleistas, tačiau tuščią laivą uostas priimtų remontui.