Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Algis Latakas. BNS (Scanpix) nuotr.
Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS
„Šitas laivas toliau plaukia apie Norvegijos krantus, jis yra nutolęs šiek tiek nuo uostų. Mūsų žiniomis, kadangi tos žinios yra gana ribotos, Klaipėdos uostas jokios paraiškos priimti šitą laivą neturi“, – žurnalistams pirmadienį Klaipėdoje sakė A. Latakas.
Laivų stebėjimo portalo „Marine Traffic“ duomenimis, „Ruby“ plaukia link Klaipėdos uosto, kurį turėtų pasiekti rugsėjo 22-ąją, apie 9 val. ryto. Laivas pirmadienio rytą vis dar buvo prie Norvegijos krantų.
A. Latako teigimu, remiantis gramzdos ir maršruto duomenimis, laivas dar nėra iškrovęs rusiškos amonio salietros krovinio, todėl į Klaipėdą įplaukti negalėtų.
A. Latakas pirmadienį ryte BNS sakė, kad, jo žiniomis, norėdamas įplaukti į Klaipėdą laivas turėtų pateikti ne tik paraišką, bet ir papildomos informacijos.
„Mums būtų labai gerai, kad šitas laivas atplauktų ir jį būtų galima suremontuoti čia esančioje gamykloje, kur yra tikrai didelė suma, yra dideli pažeidimai ir tai ekonomiškai mums būtų labai naudinga – prieš tai dar susirinkus tam tikrus dokumentus, kurie įrodytų, kad šitas laivas neturėjo jokio santykio su valstybinėmis struktūromis mums nedraugiškų šalių“, – teigė A. Latakas.
„Bet, aišku, yra viena esminė sąlyga – laivas turi būti tuščias“, – kalbėjo uosto vadovas.
Klaipėdoje laivą turėtų remontuoti Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdoma Klaipėdos grupė Vakarų laivų gamykla. Jos vadovas Arnoldas Šileika BNS penktadienį sakė, kad įmonė laimėjo laivo savininko ar draudimo kompanijos konkursą, tačiau ar ji tikrai remontuos laivą, bus aišku tik jį iškrovus.
Apie 20 tūkst. tonų amonio salietros iš Rusijos Kandalakšos miesto į Las Palmą Ispanijoje gabenęs laivas anksčiau rugsėjį prašė leidimo įplaukti į Klaipėdos uostą, iškrauti krovinį bei atlikti remontą. Skelbta, kad audros metu buvo pažeistas laivo korpusas, propeleris bei vairas.
A. Latakas praėjusią savaitę sakė, kad su laivas į Klaipėdą bus įleistas jį iškrovus viename Norvegijos uostų. Jo teigimu, nėra prielaidų neįsileisti tuščio bei niekaip su Rusija nesusijusio Jungtinių Arabų Emyratų bendrovei priklausančio laivo, kuris ne kartą jau buvęs Klaipėdoje.
Anot A. Latako, jo remonto vertė siektų milijonus eurų, todėl atsisakyti tokio užsakymo nevertėtų. Be to, nepaisant pažeisto jo vairo ir korpuso bei kitų gedimų, jis gali plaukti bei turi vienkartinį leidimą įeiti į Klaipėdą.